اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گیلان:

رتبه گیلان در صدور پایان‌کار مسکن مهر آخر است/ گیلان سه‌شنبه میزبان وزیر راه است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گیلان از کسب مقام آخر این استان در صدور پایان‌کار واحدهای مسکن مهر از طرف شهرداری‌ها در کشور خبر داد.

رتبه گیلان در صدور پایان‌کار مسکن مهر آخر است/ گیلان سه‌شنبه میزبان وزیر راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبانپور ظهر امروز در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل گیلان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر استان را در مجموع 70 درصد دانست و اظهار کرد: دریافت دفترچه‌های فروش اقساطی پروژه‌های مسکن مهر نیازمند ارائه پایان‌کار به بانک‌ها است.

وی سود دوره مشارکت بانک‌ها را برای مردم بالا عنوان کرد و افزود: شرایط مسکن مهر طبق مصوبه هیئت وزیران بسیار آسان شده تا شهرداری‌ها بتوانند پایان‌کار این واحدها را صادر کنند.

شعبانپور از کسب مقام آخر گیلان در صدور پایان‌کار واحدهای مسکن مهر از طرف شهرداری‌های استان در کشور خبر داد و تصریح کرد: گیلان سی‌ودومین استان کشور در صدور پایان‌کار واحدهای مسکن مهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تنها پایان‌کار واحدهای مسکن مهر در لنگرود صادر شده است، خاطرنشان کرد: استان‌های دیگر در مرحله اتمام سفت‌کاری پایان‌کار واحدهای مسکن مهر را صادر می‌کنند تا دفترچه‌های فروش اقساطی از بانک‌ها دریافت شود.

وی به ورود شهرداری‌ها در ساماندهی فضای سبز و روشنایی مسکن مهر در استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مسکن مهر جزو شهرها محسوب می‌شوند.

شعبانپور با اشاره به برنامه پیش‌بینی شده پروژه‌های مسکن مهر در گیلان، ابراز کرد: تعداد 53 هزار و 688 واحد مسکن مهر جزو تعهد اداره کل راه و شهرسازی گیلان در شهرهای بالای 25 هزار نفر است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گیلان تعداد واحدهای عقد قرارداده شده مسکن مهر گیلان تاکنون را 52 هزار و 404 واحد ذکر کرد و یادآور شد: پروانه ساخت 52 هزار و 350 واحد صادر شده است.

وی با بیان اینکه اسکلت 41 هزار و 854 واحد مسکن مهر گیلان تاکنون انجام شده است، اذعان کرد: سقف 39 هزار و 539 واحد مسکن مهر استان به اتمام رسیده است.

به گفته شعبانپور نازک‌کاری 15 هزار و 797 واحد مسکن مهر گیلان انجام شده ضمن اینکه انشعاب فاضلاب 9 هزار و 846 واحد، انشعاب آب 12 هزار و 376 واحد و انشعاب برق 12 هزار و 376 واحد مسکن مهر گیلان تاکنون به اتمام رسیده است.

*وزیر راه و شهرسازی سه‌شنبه هفته جاری به گیلان می‌رود

این مسئول از سفر وزیر راه و شهرسازی سه‌شنبه هفته جاری به گیلان خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات تکمیل مسکن مهر از طریق تسهیلات بانک مسکن و سهم آورده مردم تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تاکید براینکه در بخش سهم آورده مردم مشکل داریم، اذعان کرد: مسکن مهر 350 واحدی صومعه‌سرا 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از مجموع مبلغ 12 میلیون تومان سهم آورده مردم با توجه به پیشرفت پروژه باید 11.5 میلیون تومان پرداخت می‌شد اما مبلغ 8 میلیون تومان پرداخت شده و هر عضو مبلغ 3.5 میلیون تومان عقب است.

وی به پیشرفت فیزیکی 83 درصدی پروژه 896 واحدی مسکن مهر لنگرود اشاره کرد و افزود: سهم آورده هر نفر مبلغ 20 میلیون تومان بوده و با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدها هر عضو باید 16 میلیون تومان پرداخت می‌کرد اما تاکنون 10 میلیون تومان به ازای هر واحد پرداخت شده است.

شعبانپور از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه مسکن مهر رشت خبر داد و تصریح کرد: سهم آورده هر نفر برای 100 متر مربع مبلغ 16 میلیون تومان بوده و باید برای هر واحد تاکنون 11 میلیون تومان پرداخت می‌شد اما 6.5 میلیون تومان پرداخت شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گیلان با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر استان نسبت به گذشته پیشرفت دارد، گفت: به دلیل عدم سهم آورده مردم در بعضی از پروژه‌های مسکن مهر گیلان با رکود مواجه هستیم و ادامه این روند موجب تعطیلی پروژه‌ها از طرف پیمانکاران می‌شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول