اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئولان استانی

مشکلات مسکن مهر را به گردن هم نیاندازید / بانک‌ها به روستائیان سخت‌گیری نکنند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان به جای اینکه مشکلات مسکن مهر را به گردن هم بیاندازند با تعامل و هم‌فکری راه‌حلی برای حل آنها بیاندیشند.

مشکلات مسکن مهر را به گردن هم نیاندازید / بانک‌ها به روستائیان سخت‌گیری نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری عصر امروز در نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان این استان و مسئولان راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان باید با تعامل مشکلات خدمات‌رسانی آب و برق و گاز را در سایت‌های مسکن‌ مهر برطرف کرده و در جاهایی که به مشکل برمی‌خورند با هم‌فکری و به دور از متهم کردن یکدیگر آنها را برطرف کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه ما می‌دانیم که مسکن ‌مهر چه مشکلاتی دارد و مسئولان خدمات‌رسان به مشکلات یکدیگر واقف هستند و اینگونه نیست که ندانیم چه می‌گوییم پس باید با درک درست از شرایط به حل مشکلات بیاندیشیم.

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بسیاری از کارها که ما آن را مشکل به حساب می‌آوریم و فکر می‌کنیم از برطرف کردن آنها عاجزیم یک صبح تا ظهر بیشتر کار ندارد چراکه می‌توان با نصب چهار پایه برق در یک صبح تا ظهر مسیری 100 متری را زیر پوشش برق‌رسانی قرار داد.

صابری در ادامه به برخی مشکلاتی که در مسکن مهر این استان وجود دارد و مردم در مکاتبات خود به آنها اشاره کرده‌اند، پرداخت و گفت: باید برای این مشکلات از جمله آسانسورها و پارکینگ و محل جمع‌آوری زباله چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به برخی اختلافات مسئولان بر سر مشکلات مسکن ‌مهر عنوان کرد: اگر اختلاف مسئولان برای سرعت گرفتن در جهت خدمت به مردم باشد اینگونه اختلافات نه تنها بد نیست بلکه امری پسندیده به شمار می‌رود.

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد به پرداخت تسهیلات وام مسکن به خصوص در شهرهای زیر 25 هزار نفر اشاره کرد و گفت: برخی بانک‌ها روی بازپرداخت‌های میلیاردی افراد هیچگونه اصراری ندارند و هنگامی که پای روستا و روستاییان پیش می‌آید نسبت به بازپرداخت‌ها حساس می‌شوند که من این را قبول ندارم و تأکید می‌کنیم نباید روی پرداخت وام به روستائیان زیاد حساسیت نشان داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر چه‌قدر به روستایی کمتر فشار وارد کنیم به خودمان هم کمتر فشار وارد می‌شود، گفت: نتیجه فشار به روستائیان این است که مهاجرت می‌کنند و آنگاه باید شیر و ماست را چند برابر قیمت خریداری کرد که این به ضرر همه تمام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اکثر مردم استان ما روستایی هستند و اگر بخواهیم برخی شهرها را که ماهیت روستایی دارند به حساب آوریم 54 درصد استان روستانشین هستند که این خود نعمتی بزرگ محسوب می‌شود و نباید به هر دلیل از جمله سخت‌گیری‌های بانکی موجبات مهاجرت آنها را به شهرها با دست خودمان فراهم کنیم.

صابری با بیان اینکه متأسفانه در مسکن‌ مهر این استان کار را در جاهایی که باید به مردم واگذار کنیم، انجام نداده‌ایم، تصریح کرد: اعتقاد دارم باید واحدها را تا آن‌جا که قابل سکونت بوده تکمیل کرده و در اختیار خودشان بگذاریم تا نسبت به تکمیل آن اقدام کنند که این موجب می‌شود هم زودتر خانه‌دار شوند و هم به سلیقه خودشان آن را نما بدهند و تکمیل کنند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول