اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

معرفی 73 روستای کهگیلویه و بویراحمد برای تأسیس دهیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 73 روستا در شهرستان‌های هفت‌گانه این استان برای تأسیس دهیاری به وزارت کشور معرفی شده است.

معرفی 73 روستای کهگیلویه و بویراحمد برای تأسیس دهیاری

ابراهیم جعفری پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ایجاد نهاد دهیاری در روستاها ضمن افزایش خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف عمرانی و خدماتی، از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها جلوگیری کرده است.

* دهیاری عامل مهمی در افزایش کمی و کیفی خدمت‌سانی به روستاها است

وی معتقد است گسترش دهیاری‌ها و تلاش دهیاران برای افزایش توان خدمات‌رسانی به روستائیان توسعه و پیشرفته همه جانبه روستاها را در پی خواهد داشت.

جعفری ابراز داشت: ارتقای شاخص‌های توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از اولویت‌های مهمی بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر 347 روستا در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش نهاد دهیاری قرار دارد، افزود: 73 روستای دیگر نیز برای تصویب دهیاری به وزارت کشور معرفی شده است.

جعفری یادآور شد: پس از موافقت وزارت کشور، طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تأسیس دهیاری در این روستاها اقدام شده و آغاز بکار این دهیاری‌ها را به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر شاخص اصلی صدور مجوز برای تأسیس دهیاری برای روستاها، دارا بودن 250 نفر جمعیت یا 50 خانوار و بالاتر است.

وی ادامه داد: در صورتی که روستایی واجد شرایط جمعیتی برای تأسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی می‌کند.

جعفری با اشاره به نحوه اختصاص اعتبارات عمرانی به روستاها، ایجاد دهیاری در روستاها را عامل مهم و مؤثری در تسهیل روند اختصاص و جذب اعتبارات لازم برای روستاها دانست.

* 67 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش دهیاری است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: 33 روستا در بویراحمد، 16 روستا در کهگیلویه، 9 روستا در بهمئی و شش روستا در باشت برای تأسیس دهیاری به وزارت کشور معرفی شده است.

جعفری با اشاره به اینکه چهار روستا در دنا، سه روستا در گچساران و دو روستا نیز در چرام برای تأسیس دهیاری به وزارت کشور معرفی شده است، افزود: در این 73 روستاها جمعیتی افزون بر 19 هزار و 787 نفر زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه با تصویب تأسیس دهیاری در این 73 روستا شمار روستاهای دارای دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد به 420 روستا می‌رسد، گفت: در حال حاضر جمعیت روستایی زیر پوشش نهاد دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد 209 هزار و 33 نفر بوده که با تصویب تأسیس دهیاری در روستای معرفی‌شده به وزارت کشور، افزون بر 228 هزار و 820 نفر از روستائیان این استان زیر پوشش نهاد دهیاری قرار می‌گیرند.

جعفری تصریح کرد: اکنون 67 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای دارای دهیاری زندگی می‌کنند که با تصویب تأسیس دهیاری‌های جدید، جمعیت روستایی زیرپوشش نهاد دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد به 73 درصد می‌رسد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول