اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح بینایی‌سنجی

بیش از 11 هزار کودک خرمشهری معاینه می‌شوند

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری بهزیستی خرمشهر گفت: در طرح بینایی‌سنجی، بیش از 11 هزار و 700 کودک این شهرستان معاینه می‌شوند.

بیش از 11 هزار کودک خرمشهری معاینه می‌شوند

طاهره آل‌جابر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: طرح سنجش سلامت بینایی کودکان 3 تا 6 سال همزمان با سراسر کشور در خرمشهر نیز در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح که هر ساله از اول آبان تا 15 آذر ماه برگزار می‌شود، بینایی کودکان مورد سنجش قرار می‌گیرد تا در صورت وجود مشکل تنبلی چشم نسبت به رفع آن اقدام کرد.

آل‌جابر ادامه داد: امسال جامعه هدف در شهرستان بیش از 11 هزار و 700 کودک است و والدین کودکان می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه‌های آنان به پایگاه‌های مستقر مراجعه کنند.

کارشناس پیشگیری بهزیستی خرمشهر تصریح کرد: در طرح امسال 100 پایگاه در مناطق مختلف شهرستان و روستاهای اطراف به‌منظور رفاه حال والدین و کودکان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه‌کرد: از این تعداد دو پایگاه به صورت سیار در مناطق روستایی به سنجش بینایی کودکان خواهند پرداخت.

آل‌جابر خاطرنشان‌کرد: در این طرح، معاینه کودکان 3 تا 6 سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت تشخیص مشکل در بینایی، به چشم پزشک معرفی خواهند شد.

وی افزود: در این راستا با چشم‌پزشک مربوطه نیز قرارداد منعقد شده است تا کودکان روستایی را به صورت رایگان و کودکان مناطق شهری را با دریافت نیمی از مبلغ معاینه مجدد کنند.

کارشناس پیشگیری بهزیستی خرمشهر تصریح کرد: در این طرح بینایی کودکان در مراحل مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود مشکل در همین سنین که بهترین دوران برای درمان است نسبت به این کار اقدام شود.

آل‌جابر اضافه کرد: در صورت عدم تشخیص به موقع بیماری تنبلی چشم در کودکان امکان درمان آن در سنین بالاتر بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم هیچ نشانه شاخصی از خود بروز نمی‌دهد، خاطرنشان‌کرد: بسیاری از افرادی که با این بیماری مواجه هستند به دلیل عدم آگاهی و همچنین نبود نشانه‌ای خاص از بیماری تنبلی چشم خود بی‌اطلاع هستند.

کارشناس پیشگیری بهزیستی خرمشهر افزود: در صورتی که اگر در سنین کودکی نسبت به رفع این مشکل اقدام شود دیگر در سنین بالاتر شاهد بروز این عارضه نخواهیم بود.

آل‌جابر در پایان گفت: از همه والدینی که کودکان 3 تا 6 سال دارند می‌خواهیم در طول مدت اجرای طرح فرزندان خود را به پایگاه‌های مستقر در نقاط مختلف شهرستان برده و نسبت به سنجش بینایی و سلامت چشمان آنها اطمینان کسب کنند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول