اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

مشکلات جامعه به دلیل دوری از فرهنگ غدیر است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با تاکید بر اینکه مشکلات بشریت و جامعه امروز به دلیل دوری از فرهنگ غدیر و علوی است، تاکید کرد: هدایت‌های حضرت علی (ع) و عمل به آن نجات‌بخش بشریت و جامعه امروزی ماست.

مشکلات جامعه به دلیل دوری از فرهنگ غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ جهانی غدیر و روز تاریخی اعلام هویت حقیقی دین اسلام به تمام جهانیان به وسیله پیغمبر اکرم (ص) گفت: تأکید آیات قرآنی بر مسئله ولایت نشان از این دارد که مسئله غدیر و ولایت امیرالمؤمنین اساسی‌ترین مسائل در ایمان به خداوند متعال و سایر عقاید حقه است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید معنای ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را کامل بشناسند و به لفظ اکتفا نکنند افزود: مردم باید بدانند معنای اینکه به آن حضرت امیرالمؤمنین، ولی‌الله و ممسوس فی ذات‌الله می‌گوییم، چیست و هر چه معرفت انسان به این معانی عمیق‌تر شود بیشتر در مسیر تقرب به خداوند متعال قرار می‌گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر مردم فرهنگ غدیر را بیاموزند و به سعادت و نجات نزدیک‌تر خواهند بود، تصریح کرد: همه بدانند که اگر دنیا و آخرت را می‌خواهند، باید راهی را بروند که امیرالمؤمنین علیه‌السلام به آن ارشاد فرموده است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با تاکید بر اینکه مشکلات بشریت و جامعه امروز به دلیل دوری از فرهنگ غدیر و علوی است تاکید کرد: هدایت‌های حضرت علی (ع) و عمل به آن نجات‌بخش بشریت و جامعه امروزی ماست.

وی اضافه کرد: روش و سیره زندگی امیرالمؤمنین و روش زمامداری و حکومت آن حضرت باید برای همیشه الگو و اسوه حاکمان قرار بگیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر مسئله ولایت نباشد، سایر چیزها ناتمام است و اثری ندارد خاطر نشان کرد: شما که به عنوان پاسداران دین، ولایت و انقلاب اسلامی معروفید در این زمان باید علاوه بر اینکه خودتان ملتزم به شرع و احکام هستید جلوی منکرات بایستید، جامعه را حفظ کنید و جلوی انحراف جامعه به سوی خلاف شرع و دین را بگیرید.

وی با اشاره به اینکه افراد خیلی خوب و مؤمن در سپاه مشغول خدمت هستند که در همان خط اول انقلاب باقی مانده‌اند گفت: این قداست مقام را نگه دارید و اجازه ندهید این حیثیت و قداست سپاه خدشه‌دار شود.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: سپاه پاسداران به معنای پاسداری دین، پاسداری احکام و قرآن، پاسداری فرهنگ و مذهب و در یک کلمه پاسداری ولایت امیرالمؤمنین است.

وی با تاکید بر اینکه باید دین و مکتب محفوظ بماند تا روزبه‌روز بر قوت و عظمت آن در دنیا افزوده شود افزود: باید طوری نظام اسلامی را حفظ کنیم که همه دنیا در مقابل آن سر تعظیم فرود بیاورند و ببینند که نظام ما نظام بدیع الهی اسلامی است و با نظام‌های دیگر فرق اساسی دارد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول