اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: ـ1

اسلام دینی مبتنی بر بصیرت است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اشاره به اینکه اسلام دینی مبتنی بر بصیرت است، گفت: همه فروع و اصول اسلام بر پایه بصیرت بوده البته بصیرت در مکتب اهل‌بیت نیز مبتنی بر تفقه در دین است.

اسلام دینی مبتنی بر بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدجواد لاریجانی شنبه شب در محفل نورانی و قرآنی حسینیه هدایت این شهرستان در جمع مردم آمل بیان داشت: نعمت‌های خداوند همیشه آشکار نیست بلکه نعمت‌های مهم‌تر پنهان‌ترند.

وی با اشاره به اینکه نعمت وجود و انسانیت از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند است که به ما عطا شد، افزود: وقتی صاحب اراده و نطق شدیم خداوند در هدایت ما مصر بوده و پیامبران زیادی را برای ما آورده است.

فرزند ارشد آیت‌الله میرزاهاشم آملی هدایت را بالاترین نعمت خداوند دانست که هیچ نعمتی به پای آن نمی‌رسد، تصریح کرد: هدایت ارکان مختلفی دارد و امام رضا(ع) در حدیثی اسلام را بر پنج پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار دانست که هیچ یک از این ارکان برپایه ولایت نمی‌رسند و ولایت باعث کمال مابقی آنها بوده و بقیه بدون ولایت غیرقابل قبول هستند.

لاریجانی ولایت را عاملی برای پذیرش نماز و روزه عنوان کرد و گفت: در روز غدیر خم مقام نبوت به ولایت متصل شده است.

مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه با اعلام اینکه علت زنده ماندن غدیر گرامیداشت ویژه آن در دوران مختلف توسط شیعیان بوده است، ادامه داد: مسئله غدیرخم یک حادثه تاریخی برای گذشته نیست بلکه پروژه‌ای عظیم توسط پیامبر اسلام بوده است.

وی در بیان توقف بیش از 100 هزار نفر در حجه‌الواداع پیامبر اسلام ابراز داشت: در این مسئله از سوی خداوند به پیامبر اخطار داده شد تا رسالت‌اش را ابلاغ کرده و اگر این امر انجام نمی‌شد کار رسالت‌اش ناتمام مانده و اسلام ناقص می‌ماند.

لاریجانی با اشاره به اینکه معیار ما در اسلام براساس علم و عمل است، ادامه داد: علم نافع و عمل صالح دو بال برای اسلام است که در غدیر به هر دو اشاره شد.

رئیس پژوهشگاه دانشگاه‌های بنیادی و مرکز تحقیقات فیزیک و ریاضی کشور با ابراز اینکه قرآن مرکز فهم ما در دین است، اضافه کرد: قرآن ثقل اکبر و اهل بیت ثقل اصغر هستند و اگر می‌خواهیم قرآن را بفهمیم با تفسیر اهل بیت جهات مختلف‌اش روشن می‌شود.

رئیس ستاد حقوق بشر با تاکید اینکه نبود مکتب اهل بیت بلایا و گرفتاری‌های زیادی را برای انسان به بار می‌آورد، گفت: هیچ چیز نمی‌تواند جای اهل بیت را پر کند و دوری آنها گمراهی و انحراف را به بار می‌آورد.

لاریجانی با اشاره به اینکه اسلام دینی مبتنی بر بصیرت است، تصریح کرد: همه فروع و اصول اسلام بر پایه بصیرت بوده البته بصیرت در مکتب اهل بیت نیز مبتنی بر تفقه در دین است تا مردم برای فهم دین به انها مراجعه کنند.

وی نداشتن بصیرت در دین را منجر به تحجر و تعصب بی‌اساس دانسته و عنوان کرد: بصیرت بدون تفقه گمراهی و نفاق را به همراه دارد زیرا شیرازه بصیرت اهل‌بیت تفقه در دین است.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول