اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نیر مطرح کرد

امر به معروف و نهی از منکر ‌جامعه را از عیوب پالایش می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: بقا و حیات جامعه اسلامی منوط به احیای امر به معروف و نهی از منکر و انجام امر خیر و نیکو است که می‌تواند کوتاهی‌ها و نارسایی‌ها را به حداقل برساند.

امر به معروف و نهی از منکر ‌جامعه را از عیوب پالایش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در آستانه ماه محرم و در همایش روحانیان این شهرستان اظهار داشت: آنچه که به عظمت ماه محرم به عنوان یک حرکت اصیل و با فضیلت افزوده است ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نهادینه شدن این واجب الهی است که به یقین می‌تواند ناهنجاری‌ها را از بین برده و به سلامت بیشتر از گذشته جامعه کمک کند.

وی با یادآوری اینکه امر به معروف و نهی از منکر امر به نیکی‌ها و دوری از هرگونه آلودگی‌ها و معاصی است، تصریح کرد:‌ امام حسین (ع) به عنوان بزرگ پرچمدار حریت تنها هدف قیامش را اصلاح دین جدش رسول‌الله بیان کرده که در این احیا اصول و اعتقادات باید به بالاترین نحو و شایسته‌ترین تصویر به منصه ظهور و بروز برسد تا امر نیک معروف در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

مقدسی از ماه محرم به عنوان ماه فضیلت‌ها و آراستگی‌ها در اندیشه اسلامی و انسانی یاد کرد و افزود: در ماه محرم تحولی که در جامعه اسلامی در احیای حق و پایبندی به مرام انسانی و اسلامی گذاشته می‌شود یک حرکت بی‌بدیلی است که شاید در هیچ مقطعی از تاریخ نظیر آن را شاهد نباشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما امروز در جامعه و حرکتی انقلابی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح حقیقی جامعه نیاز داریم چرا که اگر نتوانیم براساس این آموزه دینی قوام و دوام جامعه را رقم بزنیم به یقین دشمنان و انسان‌های زبون می‌کوشند تا کجی‌ها و ناراستی‌ها را ترویج و تقویت کنند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: دشمنان اسلام نسبت به گذشته به مسایل اجتماعی، ارزشی و معیارهای عقلانی بیشتر حساس شده‌اند و بهتر است در این اوضاع و احوال بکوشیم تا چهره زیبا، عقلانی و توأم با اندیشه‌های خردمندانه را به دنیا نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان نیر یکی از زیرساخت‌های تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر را آشنا کردن افراد جامعه به حقایق و فلسفه امور دانست و بیان کرد:‌ اگر دختران و پسران ما با ماهیت این امر الهی آشنا شوند کمتر راه به خطا می‌برند و یک اصلاح حقیقی نیز اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر تقویت و نهادینه کردن فرهنگ اخلاق‌مدار را یکی از اسباب و زمینه‌های احیای ارزش‌های دینی و مکتبی توصیف کرد و ادامه داد: همه باید بکوشیم تا از ماه محرم بهترین استفاده را در اعتلای معارف اسلامی و اخلاق و اندیشه‌های دینی ببریم که به یقین نقش روحانیت در این زمینه یک نقش تاریخی و ماندگار است.

مقدسی در ادامه این همایش با تبیین فلسفه عاشورا در جامعه اسلامی به عنوان یکی از ضروریت‌ها گفت: با هدف تحقق این موضوع در ماه محرم 25 روحانی طرح مستقر، هجرت و بومی در شهرستان نیر به تمرین اندیشه‌ها و فلسفه عاشورا می‌پردازند.

وی روحانیان را پایگاه عظیم مردمی و هدایتگری توصیف کرد و افزود: روحانیان باید سعی کنند جامعه را از هرگونه خرافه‌گرایی و برخی گرایش‌های نابه‌جا در عزاداری‌ها آگاه سازند و در نهادینه شدن عزاداری واقعی و حقیقی اصلاح لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول