اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

دعوت از اردبیلی‌ها برای آیین اختتامیه اجلاس/مردم سنگ تمام بگذارند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ما از مردم حسینی و عاشورایی اردبیل انتظار داریم با حضور با شکوه در آیین اختتامیه دهمین اجلاس پیرغلامان اوج دلباختگی به ساحت امام حسین (ع) را نشان دهند.

دعوت از اردبیلی‌ها برای آیین اختتامیه اجلاس/مردم سنگ تمام بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست با جمعی از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان اجلاس دهم در اردبیل اظهار داشت: فردا بعد از نماز مغرب و عشا آیین اختتامیه دهمین اجلاس پیرغلامان با حضور مسئولان کشوری و استانی در مصلای بزرگ اردبیل برگزار می‌شود که از عموم مردم انتظار داریم در این مراسم که شکل عمومی به خود گرفته حضور یابند.

وی به تمهید مقدمات برای برگزاری مناسب اجلاس اردبیل در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: ما در دو ماه گذشته جلسات هماهنگی متعددی را برگزار کردیم تا این اجلاس با مشارکت گسترده مردم و حضور هیئت‌های مذهبی به شکل آبرومندانه برگزار شود که تاکنون نیز این اهداف محقق شده است.

نیکزاد به حضور میهمانان داخلی و خارجی و ابراز رضایت آنها از این برنامه به ویژه آیین استقبال اشاره کرد و ادامه داد: در نشست‌های علمی، تخصصی نیز سعی می‌شود با محوریت عاشورا و قیام امام حسین (ع) مبانی برای مداحان و پیرغلامان حسینی به شکل شایسته تبیین و توصیف شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: صبح فردا نیز این نشست‌ها در قالب کارگروه‌های آموزشی ادامه می‌یابد و در قالب برنامه‌های جنبی سعی می‌کنیم شرکت‌کنندگان را با آثار معنوی، تاریخی و زیبایی‌های گردشگری این استان بهتر آشنا کنیم.

وی برگزاری آبرومندانه این اجلاس را برگ زرینی در تاریخ حسینیت اردبیل اعلام کرد و بیان داشت: بنا به اذعان بسیاری از شرکت‌کنندگان و مسئولان، اجلاس اردبیل در 9 دوره گذشته بهترین اجلاس بوده که کیفیت برگزاری آن نیز در روز اول نمود و نشانه‌ای از این ابراز رضایت می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل بزرگ‌ترین فخر اهالی اردبیل را فخر به دلدادگی به ساحت امام حسین (ع) و یاران باوفایش توصیف کرد و یادآور شد: در تاریخ این سرزمین اردبیل را با رمز و رموز عشق ناب و زلال به مکتب سیدالشهدا می‌شناسند و آنچه در این بین ارزشمند به نظر می‌رسد حضور ذاکران و مداحانی است که در اعتلای نام ایران و تشیع کم نگذاشتند.

نیکزاد در ادامه سخنان خود به هراس غرب از اشاعه نهضت عاشورایی و حسینی را بیان کرد و گفت: امروز ملت ایران ادامه‌ دهنده راه سرخ حسینی هستند و این ملت با فرهنگ عاشورایی خود نه تنها مسیر ترقی و پیشرفت را برای خود هموار کرده بلکه زمینه زبونی یزیدیان روزگار را نیز فراهم کرده است.

وی اشاعه فرهنگ ناب عاشورایی را صیانت‌بخش از تمام هجمه‌ها و توطئه‌ها دانست و افزود: دشمنانی که به این سرزمین طمع دارند باید بدانند که فرزندان این دیار از مدرسه عشق حسینی فارغ‌التحصیل شدند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند اندیشه غلط آنها در این سرزمین جاری و ساری شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول