اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدای سازمان صدا و سیما:

برنامه‌های محتوایی با غنای ایرانی ماه محرم پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صدای سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایام ماه محرم برنامه‌های متنوعی با محوریت ترویج و رونق فرهنگ عاشورایی و همچنین مداحی‌های اصیل ایرانی از صدا و سیما به ویژه رادیو پخش می‌شود.

برنامه‌های محتوایی با غنای ایرانی ماه محرم پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدحسین صوفی عصر امروز در نشست تخصصی با جمعی از مداحان و پیرغلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: ما در قالب واحد نغمات و آیین‌های سنتی ایرانی، اسلامی سعی می‌کنیم برنامه‌های فاخری را در حوزه ترویج فرهنگ عاشورایی تولید کرده و برای استفاده عموم مردم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه محرم و همچنین صفر معاونت صدای سازمان صدا و سیما برنامه‌های متنوعی را تولید و پخش می‌کند، تصریح کرد: آنچه که در این بین مهم و اساسی به نظرمی‌رسد تولید و پخش برنامه‌هایی است که بیشتر مخاطبان دوست دارند در این ایام به دور از نگرش‌های منطقه‌ای پخش شود.

صوفی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: برگزاری اجلاس دهم پیرغلامان نیز در همین راستا است که امیدواریم مطلع خوبی باشد تا صدا و سیما بتواند برنامه‌های محتوایی و کیفی را تولید کند.

این مسئول از حضور میهمانان داخلی و خارجی در این اجلاس به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر در معرفی شعائر و مسالک حسینی یاد کرد و ادامه داد: این اجلاس در 10 دوره برگزاری خود فرصتی را فراهم کرده است تا همه ظرفیت‌های عشق به امام حسین (ع) و دلباختگی به ساحت آن امام شهید به ظهور و بروز برسد و کمتر اجلاسی را شاهد بودیم که در آن چنین ویژگی‌هایی برجسته نشود.

وی از میزبانی شایسته اردبیل قدردانی کرد و بیان داشت: اردبیل در برگزاری دهمین اجلاس با شور و انگیزه ویژه سنگ تمام گذاشت به طوریکه در دو روز اخیر جلوه‌ای از زیباترین عشق و ترنم به ساحت امام حسین (ع) و مکتب دلدادگی آن حضرت را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون صدای سازمان صدا و سیما در مورد ثبت اذان مؤذن‌زاده به عنوان یک میراث معنوی به همت صدا و سیما اضافه کرد: با توجه به اینکه رحیم مؤذن‌زاده اولین اذان را از طریق رادیو به صورت زنده پخش کرده است ما نیز این میراث ارزشمند را قدر دانسته و شاهد هستیم که لوح گواهی ثبت این اثر در روزهای آینده به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اهدا شود.

صوفی همچنین رونمایی از 110 اثر مستند و همچنین نغمات آیینی را در اجلاس دهم یک فرصت استثنایی توصیف کرد و گفت:‌ امیدواریم در این زمینه بتوانیم اهداف واقعی خودمان را که همان غنابخشی به فرهنگ عاشورایی و حسینی است در قالب برنامه‌های صدا و سیما تقویت کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول