اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

افزایش 25 هزار متر مربعی فضای کتابخانه‌های مرکزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از افزایش 25 هزار متر مربعی فضای کتابخانه های مرکزی در این استان در هفت سال گذشته خبر داد.

افزایش 25 هزار متر مربعی فضای کتابخانه‌های مرکزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته کتاب در جمع کتابداران اردبیل اظهار داشت:‌ آغازین روز هفته کتاب و گرامیداشت بیستمین دوره کتاب در جمهوری اسلامی ایران با دلاورمردی‌های مردان رشید این سرزمین،‌ماندگاری و تبلوری واقعی پیدا کرده است و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند در تقویت فرهنگ عاشورایی و راستین اسلام مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه امروز توسعه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح کشور امیدبخش و رو به جلو است افزود: این هفته فرصت مناسبی است تا با بازخوانی نقاط ضعف و قوت خود حرکتی شایسته و حقیقی در مسیر اعتلای فرهنگ متعالی داشته باشیم.

فرهمند امین در ادامه به سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: با احتساب مطالعه نشریات و روزنامه‌ها، قرآن و ادعیه، فضای مجازی و اینترنت، سرانه مطالعه در ایران 79 دقیقه است که ما در سطح کشورهای خاورمیانه رتبه اول را در این زمینه به دست آوردیم.

وی اضافه کرد: در عرض هفت سال اخیر تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور دو برابر شده و این تعداد از یک‌هزار و 400 کتابخانه به دو هزار و 800 باب افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: تا هفت سال گذشته، کتابخانه مرکزی به صورت محدود در کشور وجود داشت اما در حال حاضر بیش از 25 هزار متر مربع بر فضای کتابخانه مرکزی در استان اردبیل افزوده شده است.

فرهمند امین به افزایش آمار شاخص‌های مطالعه در سطح کشور و استان اشاره کرد و یادآور شد: برخی از آمار و ارقام در این زمینه در نهایت بی‌انصافی ارایه می‌شود و نباید به این آمار توجهی داشت.

وی گفت:‌ اینکه گفته می شود سرانه مطالعه در کشور و استان اردبیل کمتر از دو دقیقه است؛ نهایت بی‌انصافی است زیرا با گسترش فضاهای کتابخانه‌ای به سرعت میزان مطالعه و جذب علاقمندان نیز افزوده شده است.

فرهمند امین به رابطه معنادار میزان سواد با افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد و افزود: اگر در سال 53 سرانه مطالعه دو دقیقه بود در سال 63 این رقم به هفت دقیقه رسید و در آخر سال 89 نیز به حدود 79 دقیقه رسیده است و به طور قطع باید با نگاه سنتی و آمارهای غلط نمی‌توان کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه هر مطالعه‌ای که منجر به یادگیری شود مطالعه عمیق و اساسی به شمار می‌رود، ادامه داد: مطالعات غیردرسی ما حدود 18 دقیقه و 30 ثانیه است اما برخی‌ها به صورت غیرمنطقی و غیرعلمی بر اعداد و ارقامی پافشاری می‌کنند که این حرکت آنها نشان‌دهنده آن است که به دنبال سیاه‌نمایی هستند.

انتهای پیام/ق/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول