اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان جنوبی:

آب درمانی 30 تا 40 درصد در بهبود معلولیت‌ها مؤثر است

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: آب‌درمانی 30 تا 40 درصد در بهبود معلولیت‌ها مؤثراست.

آب درمانی 30 تا 40 درصد در بهبود معلولیت‌ها مؤثر است

عبدالله عباس‌‌‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به فعالیت‌های حوزه توانبخشی این مجموعه در استان خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه کثیری از معلولان با معلولیت جسمی ـ حرکتی، روانی ـ مزمن، نابینایی و ناشنوایی تحت پوشش بهزیستی هستند نخستین گام ارائه خدمات به آن‌ها در حوزه توان‌پزشکی تعریف می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ارائه خدماتی مانند فیزیوتراپی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی و شنوایی سنجی از جمله این خدمات به شمار می‌رود که به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در کلینیک فیزیوتراپی سه رویکرد درمانی وجود دارد، افزود: یکی از این رویکرد‌‌های درمانی، مکانوتراپی یا حرکت درمانی است که در این رویکرد فرد معلول تحت نظارت کارشناس به انجام ماساژ‌های لازم با دست راهنمایی می‌شود.

عباس‌آبادی از اکتروتراپی به عنوان یکی دیگراز رویکرد‌های درمانی نام برد و گفت: در این مرحله فرد معلول با استفاده از دستگاه مجهز که با نیروی برق کار می‌کند مانند دستگاه مادون قرمز و مادون بنفش به درمان فیزیکی راهنمایی می‌شود.

وی از هیدروتراپی یا آب درمانی به عنوان سومین رویکرد در کلینیک فیزیوتراپی یاد و تصریح کرد: با توجه به اثرات مثبت آب گرم و تسریع در درمان فرد معلول ارائه خدمات فیزیوتراپی در آب دارای اهمیت زیادی است که در همین راستا راه‌اندازی مجتمع آب درمانی در دستور کار مجموعه بهزیستی استان قرارگرفته است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی با اشاره به اثرات مثبت آب‌درمانی بر فرد معلول ادامه داد: با قرار گرفتن فرد در آب و کاهش وزن بدن در این حالت عضله ضعیف بهتر تحت درمان قرارمی‌گیرد و با تمرین در این وضعیت طی یک الی دو ماه بعد از آب‌درمانی فرد توان حرکت عضله را در خارج از آب پیدا می‌کند.

عباس‌آبادی با بیان اینکه آب‌درمانی در درمان بیماری‌های روانی نیز بسیار مؤثراست، گفت: این روش در درمان بیماری‌های روانی به ویژه بیماری‌های روانی مزمن نیز بسیار مؤثر است چرا که جسم و جان ارتباط نزدیکی با هم دارند.

وی با تاکید بر اینکه اکثر معلولان جسمی- حرکتی می‌توانند از روش آب‌‌درمانی استفاده کنند، اظهار کرد: به توجه به نوع عارضه و معلولیت حرکات، تمرینات و طول درمان فرد متفاوت است و ادامه این تمرینات بعد از اتمام دوره درمان نیز به بیماران توصیه می‌شود .

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از روش آب‌درمانی می‌تواند 30 تا 40 درصد در بهبود فرد مؤثر باشد، افزود: این روش در مقایسه با سایر روش‌ها اثر بهتری در درمان فرد ایفا می‌کند.

* بیش از 4 هزار معلول جسمی ـ حرکتی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند

عباس‌آبادی با بیان اینکه بر اساس بانک اطلاعات جامع کامپیوتری این سازمان 13 هزار و 500 نفر معلول تحت حمایت سازمان بهزیستی استان قرار دارند، ادامه داد: از این تعداد معلول بیش از 4 هزار نفر دارای معلولیت جسمی- حرکتی هستند که نیاز به درمان دارند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مجتمع آب‌درمانی در استان نیازمند همت مسئولان در تامین اعتبار است، افزود: امید است از محل اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی و مشارکت مردمی اعتبار لازم برای این پروژه تامین شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این پروژه باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسید اما با توجه به عدم تامین اعتبارات لازم تا پایان سال 92 شاهد بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

عباس آبادی با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه تحت حمایت بهزیستی با کمک‌های مردمی اداره می‌شوند، گفت: بهره‌برداری از مجتمع آب‌درمانی در استان نیز نیازمند کمک‌های مردمی است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول