اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان خبر داد

آمادگی فنی و حرفه‌ای گلستان برای آموزش‌های مهارتی به زندانیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه مهارت‌محوری از اولویت‌های این سازمان در کشور و استان است از آمادگی این اداره برای هرگونه کمک به زندانیان استان خبر داد.

آمادگی فنی و حرفه‌ای گلستان برای آموزش‌های مهارتی به زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، ابوطالب جلالی در نشست با مسئولان اداره کل زندان‌های استان گلستان از برگزاری دوره‌های مهارتی بر اساس نیاز زندانیان خبر داد و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز، خواسته و سابقه فعالیت زندانیان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تنوع‌بخشی به رشته‌های مهارتی و ساماندهی، تعدادی از زندانیان برای آموزش در فضاهای آموزشی فنی و حرفه‌ای استان از دیگر فعالیت‌های فنی حرفه‌ای استان برای توانمندسازی زندانیان است.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت موضوع اشتغال زندانیان گفت: این رقم در حالی است که در شرایط عادی برگشتی افراد به زندان‌ها بین 35 تا 37 درصد است.

محمد امینی با بیان اینکه در حوزه حرفه‎آموزی از برنامه پنج ساله توسعه قضایی جلوتر هستیم اظهار داشت: در بیش از 30 رشته آموزش داریم که بیش از 66 درصد آن منتج به صدور گواهینامه می‎شود.

وی تصریح کرد: افرادی که موفق به اخذ گواهینامه می‎شوند پس از خروج از زندان توسط مراکز مراقبت پس از خروج تسهیلات 7 تا 10 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

امینی با بیان اینکه در بخش اشتغال زندانیان هنوز کارهای نکرده زیادی داریم گفت: بدون ایجاد اشتغال و درآمد برای زندانیان نمی‌توانیم در اهداف درمانی نیز موفق شویم.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان با بیان اینکه گلستان مستعد و درآمدزایی است ابراز امیدواری کرد با رویکرد جدید بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان کشور، مشکل ایجاد اشتغال برای شمار زیادی از زندانیان استان حل شود.

به گفته وی هم‌اکنون 5 هزار و 850 نفر در زندان‌های استان به سر می‌برند که جرم بیشتر آنها موادمخدر و سرقت است.

بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی زندانیان، کار آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و ایجاد اشتغال برای زندانیان را بر عهده دارد.

در پایان این نشست از فعالان عرصه مهارت‌آموزی و اشتغالزایی برای زندانیان استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول