اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول درمان اداره‌کل زندان‌های قزوین اعلام کرد

اشتغال به کار 41 درصد زندانیان تحت درمان

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت و درمان اداره‌کل زندان‌های قزوین گفت: 41 درصد از زندانیان تحت درمان مشغول به کار هستند.

اشتغال به کار 41 درصد زندانیان تحت درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، فرزاد زجاجی اظهار کرد: با راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی درمان دارویی اعتیاد، تمامی زندانیان متقاضی زیر پوشش متادون‌درمانی قرار گرفتند.

وی کیفیت‌سازی و نظارت فنی و علمی بر فعالیت‌های کلینیک‌های ترک اعتیاد زندان‌ها را اولویت برنامه سال جاری واحد بهداشت و درمان دانست و افزود: با واگذاری طرح متادون‌درمانی به بخش خصوصی این مهم محقق شده و روند درمان معتادان شرکت‌کننده در این طرح ارزیابی می‌شوند.

مسئول بهداشت و درمان اداره‌کل زندان‌های قزوین بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی در روند درمان اعتیاد موفقیت‌آمیز بوده و زندانیان شرکت‌کننده در این طرح هزینه‌های درمانی خود را پوشش می‌دهند.

زجاجی اضافه کرد: در شرایط کنونی، مشارکت بخش خصوصی روند اجرای این طرح را تسهیل کرده و بر اساس پروتکل‌های درمانی فعالیت دارد.

وی با اشاره به سایر اقدامات در بخش سلامت زندانیان تصریح کرد: علاوه بر حضور تیم‌های تخصصی در بخش خصوصی، روانشناسان و روان‌پزشکان مجرب در سایر طرح‌های درمانی حضور فعال دارند.

مسئول بهداشت و درمان اداره‌کل زندان‌های قزوین ادامه داد: در سراهای سلامت اجرای طرح‌ روان‌‌درمانی موجب افزایش مدت زمان پاکی در مددجویان شده و وسوسه سوء مصرف مواد مخدر را در آنها از بین برده است.

زجاجی عنوان کرد: همه فعالیت‌های بهداشت و درمان در این بخش با هدف بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان ارتکاب جرم در افراد زیر پوشش طرح‌های روان‌درمانی و متادون‌درمانی کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: زندانیان شرکت‌کننده در طرح درمان نگهدارنده متادون پس از آزادی نیز در کلینیک تخصصی مرکز مراقبت بعد از خروج زیر پوشش درمان بوده و از خدمات ویژه مددکاری اجتماعی نیز بهره‌مند می‌شوند.

مسئول بهداشت و درمان اداره‌کل زندان‌های قزوین در خاتمه اظهار کرد: زندانیانی که در طرح‌های درمان‌کننده اعتیاد شرکت داشته و خروج موفقیت‌آمیز دارند، از تسهیلات ویژه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول