اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

68 کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 68 کتابخانه نهادی و مشارکتی در این استان فعال است.

68 کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از کتابداران برتر این شهرستان اظهار داشت: 20 تا 26 آبان هر سال با عنوان هفته کتاب نامگذاری شده و ما در استان سعی داریم با برنامه‌های متعدد این هفته را به نحو هرچه باشکوه‌تر گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه نهادینه ‌کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت و اراده مردم بستگی دارد، افزود: نهادینه‌کردن این امر مهم در جامعه به یک عزم عمومی نیازمند است و مردم در این میان نقش بسیار مهمی دارند.

صادقی بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: در این میان رسالت و نقش صداوسیما پررنگ‌تر از سایر دستگاه‌هاست و شایسته است در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای درنظر گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 68 کتابخانه نهادی و مشارکتی در این استان فعال است، تصریح کرد: این در حالی است که در سال 84 این استان تنها 37 کتابخانه داشت.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته کتاب، کتاب یار ماندگار و اهدای کتاب اهدای دانایی است، اظهار داشت: این اداره‌کل آمادگی آن را دارد که کتاب‌های اهدایی مردم را جمع‌آوری و آن را در اختیار علاقمندان و کتابخوانان استان قرار دهد.

صادقی خاطرنشان کرد: حضور گسترده کتابداران در نماز جمعه، تجدید بیعت با ولایت فقیه و آرمان‌های شهدا، همایش بزرگ کتابداران، تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر، برپایی مراسم تقدیر از حافظان قرآن و قرآن پژوهان، دیدار با خانواده معظم شهدا و انتخاب هیئت امنای خیران کتابخانه‌ساز استان از مهمترین برنامه‌های هفته کتاب این استان است.

وی به وضعیت شهرستان لردگان در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل آمادگی آن را دارد که با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهرستان به افزایش کتابخانه‌های عمومی اقدام کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول