اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز خبر داد

عضویت 8 هزار نفر از جمعیت سقز در کتابخانه‌های عمومی

خبرگزاری فارس: فرماندار سقز از عضویت 8 هزار نفر از مردم این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

عضویت 8 هزار نفر از جمعیت سقز در کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری شنبه‌شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز اظهار کرد:‌ عضویت این تعداد در کتابخانه‌های عمومی با وجود آمار 235 هزار نفری جمعیت شهرستان، بسیار کم است.

وی بر تلاش بیش از پیش فعالان این عرصه در راستای جذب اعضای جدید تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند ایجاد امکانات و ظرفیت‌های مناسب است که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی کمک 8 میلیون تومانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به دومین شهرستان بزرگ استان کردستان از لحاظ جمعیت و وسعت را بسیار کم دانست و افزود:‌ تخصیص اعتبارات بیشتر برای خرید کتاب‌های جدید امری ضروری است که امیدواریم هرچه زودتر شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی بر ارتقا کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تاکید کرد و افزود:‌ متاسفانه سرانه کتاب، عضو و فضای مطالعه در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بسیار پایین است.

فرماندار سقز، کسب رتبه سوم استانی در زمینه مراجعه مردم به کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان را ظرفیت بسیار مناسب دانست و  بر مشارکت بیشتر مردم و استفاده آنان از فضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تاکید کرد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز  نیز در این جلسه بر حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌ها عمومی تاکید کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی وظیفه سنگینی در جامعه برعهده داشته و حمایت از این نهاد فرهنگی می‌تواند نیل به اهداف فرهنگی و  توسعه جامعه را امکان‌پذیر کند.

به گفته جلیل سیدی، در حال حاضر 269 هزار عنوان کتاب در کتابخانه عمومی شماره یک و دو شهرستان سقز وجود دارد و به زودی بیش از یک‌هزار عنوان کتاب جدید در زمینه‌های مختلف نیز خریداری می‌شود.

وی در پایان از کسب رتبه نخست استانی از لحاظ عضوگیری در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سایه تلاش و پشتکار فعالان این عرصه و مشارکت مردم امسال نیز شاهد کسب رتبه‌های بالاتر در زمینه‌های مختلف برای کتابخانه‌های عمومی سقز در بین سایر شهرستان‌های استان باشیم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول