اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه نخست محرم صورت می‌گیرد

ارائه خدمات درمانی به 20 هزار بیمار در دارالشفای حسینیه زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول دارالشفای حسینیه اعظم زنجان گفت: در دهه نخست ماه محرم امسال به بیش از 20 هزار بیمار در دارالشفای حسینیه اعظم زنجان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

ارائه خدمات درمانی به 20 هزار بیمار در دارالشفای حسینیه زنجان

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال در ایام محرم ارائه خدمات درمانی در دارالشفا از ساعت 30/7 شروع و تا اواخر شب، از اول تا 12 محرم ادامه پیدا می‌کند.

وی خدمات دارالشفای حسینیه را شامل ویزیت، تحویل دارو، پرستاری، دندان پزشکی، رادیولوژی و خدمات پیراپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: ارائه این خدمات به صورت رایگان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می‌شود.

مسئول دارالشفای حسینیه اعظم زنجان خدمات پیراپزشکی دارالشفای حسینیه را شامل «رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، سی حتی اسکن و ام آر آی» عنوان کرد و یادآور شد: به همراه داشتن دفترچه بیمه بیمارانی که برای ویزیت به دارالشفای حسینیه مراجعه می‌کنند با توجه به افزایش قیمت دارو موجب کاهش هزینه‌های دارویی و افزایش خدمات رسانی دارالشفا می‌شود.

وی از اعلام آمادگی کادر پزشکی برای ارائه خدمات در این ایام خبر داد و اضافه کرد: تا کنون 30 پزشک عمومی، 25 پزشک متخصص، پنج دکتر داروساز، 10 دندان پزشک، 50 نفر کادر پرستاری، 35 کادر داروخانه و بیش از 40 نفر کادر انتظامات برای ارائه خدماتی درمانی در حسینیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدی همچنین یادآور شد: چهار پزشک غیر بومی نیز شامل متخصص داخلی، عمومی، قلب و عروق و فوق تخصص کلیه برای ارائه خدمات پزشکی به بیماران در این ایام اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی پزشک متخصص داخلی، بیماری‌های عفونی، ارتوپد، قلب و چشم را از جمله پزشکانی برشمرد که در دهه اول محرم خدمت‌رسانی می‌کنند و یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود هر روز یک پزشک متخصص ارتوپد، قلب و عروق و داخلی بیماران را ویزیت کند.

مسئول دارالشفای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به آمار خدمت‌رسانی دارالشفا در سال گذشته افزود: 15 هزار و 700 نفر در سال گذشته در این درمانگاه به صورت رایگان ویزیت شده‌اند که از این تعداد بیمار به 7 هزار و 200 نفر خدمات دندان پزشکی ارائه شده است.

وی نحوه نوبت‌‌دهی به بیماران را به صورت رایانه‌ای اعلام کرد و افزود: ویزیت پزشکان عمومی به صورت روزانه و پزشکان متخصص پس از نماز مغرب و عشا صورت می‌گیرد.

محمدی اعتبار پیش‌بینی شده برای ارائه خدمات درمانی در دارالشفا را 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: داروهای اهدایی مردم نیز پس از کنترل در صورت تایید در داروخانه استفاده می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری ریاست و معاونت نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: با مساعدت خیرین و نذورات مردم، دارالشفای حسینیه اعظم زنجان در نظر دارد این مجموعه درمانی را با خریداری خانه‌های اطراف به یک بیمارستان، حداقل 50 تخت‌خوابی تبدیل کند.

این مقام مسئول همچنین به آمار عملکرد دارالشفای حسینیه اعظم زنجان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته از اول محرم تا 12 محرم، هشت هزار و 863 بیمار توسط پزشکان ویزیت شده که ازاین تعداد، برای پنج هزار و 637 ویزیت شده نسخه صدور شده است.

مسئول دارالشفای حسینیه اعظم زنجان اضافه کرد: سال گذشته از جمع کل مراجعه‌کنندگان به دارالشفا به 7 هزار و 862 نفر خدمات دندان‌پزشکی ارائه شد.

انتهای پیام/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول