اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی خبر داد

ساخت مجتمع آموزشی زیارت با هدف ترویج فرهنگ زیارت رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مجتمع آموزشی فرهنگ زیارت در آینده‌ای نزدیک با هدف ترویج فرهنگ زیارت رضوی ساخته می‌شود.

ساخت مجتمع آموزشی زیارت با هدف ترویج فرهنگ زیارت رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی صبح امروز در اختتامیه همایش گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی مسجد‌محور در مشهد اظهار کرد: هر پیکر و وجودی نیاز به قلب برای روح بخشی و نشاط‌افزایی دارد و در ایران اسلامی به‌ واسطه مضجع نورانی و شریف رضوی، روح نشاط و معنویت دمیده شده است.

وی افزود: امروز فرآیند زیارت به‌ منزله گسترش فرهنگ، رشد ساحت معنوی و پراکندن عطر ایمان و دین‌داری تعریف می‌شود.

مرویان‌حسینی از حضور سالانه 20 میلیون زائر در مشهد یاد کرد و گفت: حضور سالانه بیش از 20 میلیون زائر در مشهد مقدس گواه بر پایگاه انتقال فرهنگ دینی در مشهد است.

وی ادامه داد: حال که ایران اسلامی و به‌ویژه مشهد مقدس توفیق میزبانی زائران امامت و ولایت را دارد؛ مهم‌ترین مسئله، خودشناسی و تقویت آداب زیارت و میزبانی از زائران است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی درباره فلسفه وجودی گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی زیارت خاطرنشان کرد: فلسفه فعالیت این گروه‌ها خودشناسی و تبیین جایگاه زیارت و توجه جدی به مقوله آداب میزبانی از زائران است.

وی تصریح کرد: مقالات و آثار پژوهشی برتر گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی مسجدمحور با موضوع زیارت و آداب میزبانی در درگاه اطلاع‌رسانی تبیان و پورتال ملی مساجد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مرویان‌حسینی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حوزه زیارت یادآور شد: در سال جاری قریب به 9 طرح فرهنگی در مقوله زیارت انجام داده‌ایم که آموزش مبلغان متخصص زیارت، در راس آنهاست.

وی افزود: در حال حاضر در 17 استان، 1200 روحانی با قابلیت بالا در قالب کارگاه مبلغ زیارت تربیت شده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: 800 نفر از ائمه جماعات مساجد، مدارس و ادارات آموزش زیارت و ابعاد مختلف زیارت دیده‌اند، همچنین ارائه بیش از 40 هزار بسته فرهنگی با موضوع زیارت نیز از عملکردهای حوزه زیارت سال جاری محسوب می‌شود‌.

وی ادامه داد: ایجاد کارگاه‌های آموزشی فرهنگ زیارت برای روستائیان با 2 هزار مربی، تبلیغ و بررسی خرافه‌شناسی و خرافه‌زدایی در فرهنگ زیارت، نشست مشترک علما تشیع و تسنن در مقوله زیارت، سفرهای زیارتی علما تشیع و تسنن در جهت آموزش و ترویج معارف رضوی از دستاوردهای قابل ذکر سال جاری در مقوله زیارت است.

مرویان‌حسینی از ساخت مجتمع آموزشی فرهنگ زیارت خبر داد و گفت: درصدد ساخت مجتمع آموزشی فرهنگ زیارت هستیم که با آماده‌سازی زیرساخت‌های آن در آینده‌ای نزدیک به‌طور تخصصی در این مجتمع به فعالیت‌هایی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ زیارت می‌پردازیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در خاتمه خواستار تعامل بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مقوله زیارت در جهت تبیین و ترویج فرهنگ زیارت به‌ویژه در فرهنگ رضوی شد.

انتهای پیام/70001 /ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول