اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک:

گفتمان ولایت در تریبون‌های محرم تبیین شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک گفت: روحانیون، هیئت‌های مذهبی و مداحان باید در تریبون‌های ماه محرم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مساجد، منابر و تکایا گفتمان ولایت را تبیین کنند.

گفتمان ولایت در تریبون‌های محرم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رضا اسفندیاری در گردهمایی روحانیون،‌ مداحان و هیئت‌های مذهبی ویژه محرم شهرستان آبیک صبح امروز در سالن سمائیان اظهار داشت: پویایی شیعه، آن را نسبت به مذاهب دیگر متفاوت کرده است بنابراین تقارن ماه محرم امسال با هفته بسیج نسبت به سال‌های گذشته عزاداری‌ها را متفاوت و اهمیتش را بیشتر کرده است.

وی افزود: با فرا رسیدن ماه محرم رشادت‌ها، شهادت‌ و ایثارگری‌های امام حسین (ع) و یارانش در ذهن تداعی می‌شود که رشد معنوی انسان را به همراه دارد.

این مسئول پیروی از نهضت حسینی و عاشورا را از عوامل موفقیت بسیج، سپاه و انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: شکل‌گیری بسیج با رهنمودهای امام راحل و تأسی از نهضت عاشورا صورت گرفته است که البته نباید توسل بسیج به اهل بیت (ع) را نادیده گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک با اشاره به نقش روحانیون و مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: روحانیون در استمرار حیات انقلاب اسلامی باید نقشی پررنگ ایفا کنند که می‌طلبد در سوق دادن مردم به سمت معنویت و تبعیت از ولایت فقیه گام‌های مؤثری بردارند.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: طبق نظرات تحلیل‌گران غربی، شم و آگاهی سیاسی ملت ایران به دلیل تبعیت از ولایت فقیه در حدی است که با توجه به وجود 2500 شبکه تبلیغاتی علیه نظام به راحتی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان خنثی می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی بر ثبات، آرامش و امنیت کشور از سوی مردم و مسئولان تأکید داشته‌اند که این فرمایش جزو گفتمان ولایت است و باید در جامعه نهادینه شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک پرهیز از تفرقه، توجه بیش از حد به وحدت و دوری از به کارگیری احساسات مردم در اختلافات از دیگر گفتمان‌های ولایت است که تمام آحاد جامعه باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

اسفندیاری بیان کرد: امروز دشمن با جدیت مقوله تحریم اقتصادی را در کشور دنبال می‌کند و جنگ روانی به راه می‌اندازند که باید در این خصوص هوشیار بود.

وی اضافه کرد: دشمنان درصدد هستند ثبات و امنیت را از کشور خارج کرده تا مملکت دچار هرج و مرج شود.

آحاد جامعه حول محور ولایت فقیه حرکت کنند

اسفندیاری اذعان کرد: در این برهه از زمان بر تک تک آحاد جامعه واجب و تکلیف است که حول محور نمایندگان ولی فقیه در شهرستان‌ها و استان‌ها حرکت کرده و فاصله نگیرند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک با بیان اینکه ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای نهادینه کردن گفتمان ولایت است، گفت: ملت ایران همانطور که با توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، تبعیت از ولایت فقیه و اراده‌ای آهنین توانسته طی 34 سال عمر انقلاب اسلامی از خطرات عبور کند، امروز هم می‌تواند از سختی‌ها، فشارها و تحریم‌ها عبور کند.

اسفندیاری با بیان اینکه امروز دشمن آخرین تیر خود را به سمت نظام پرتاب کرده است، افزود: ملت ایران باید با تبعیت از منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی اهداف و ترفندهای پلید دشمنان گام‌های مؤثری بردارند.

وی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) است که دهه نخست ماه محرم به نام این فریضه الهی نام‌گذاری شده و لازم است افراد جامعه تذکر لسانی را فراموش نکنند.

این مسئول یادآور شد: تبلور عشق حسینی در نماز ظهر عاشورا است که به مراتب از دیگر اهداف قیام امام حسین (ع) بالاتر و مهم‌تر است.

انتهای پیام/77006/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول