اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

سرانه کتابخانه مدارس مازندران از میزان ملی کمتر است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: سرانه فضای کتابخانه مدارس مازندران 7.39 درصد است این در حالی است که همین سرانه در مدارس کشور 4.7 درصد است.

سرانه کتابخانه مدارس مازندران از میزان ملی کمتر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، حسین کمالی ظهر امروز در مراسم استانی ویژه هفته کتاب و کتابخوانی که در مدرسه فرزانگان قائمشهر برگزار شد با اشاره به پیشتاز بودن مازندران در میزان سرانه فضای کتابخانه‌های مدارس استان در کشور افزود: سرانه فضای کتابخانه مدارس مازندران 7.39 درصد است این در حالی است که همین سرانه در مدارس کشور 4.7 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در استان مازندران حدود یک‌هزار و 379 کتابخانه مستقل و 3 هزار و 791 کتابخانه کلاسی اختصاصی مدارس ابتدایی وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران  تعداد کتاب‌های موجود در مدارس مازندران را 2 میلیون و 521 هزار و 321 جلد ذکر کرد و افزود: در مقایسه با مدارس کشور میزان کتاب‌های موجود در مدارس استان از رقم بالایی برخوردار است.

کمالی با تاکید بر مطالعه آزاد برای بهره‌مندی از بصیرت‌های لازم در زندگی اجتماعی اذعان داشت: تنها اکتفا به  کتاب‌های درسی و دوری از مطالعه آزاد موجب بروز برخی کاستی‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری در آینده می‌شود.

وی منشا اثرگذاری فردی در اجتماع و رسیدن به بصیرت لازم برای آگاهی و درک جامعه را مطالعه کتاب دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به دنبال پژوهش، تفکر و اندیشه‌ورزی است و برای رسیدن به این نقطه متعالی باید به کتاب و کتابخوانی توجه لازم به عمل آید.

انتهای پیام/86008/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول