اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای سمنان:

حذف شبکه‏های ماهواره‏ای صدا و سیما نشانه تاثیرگذاری آنهاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان گفت: حذف شبکه‏های خبری صدا و سیما از سوی غرب نشانه تاثیرگذاری فراملی و بین‏المللی این رسانه‏ها در روند تحولات جهانی است.

حذف شبکه‏های ماهواره‏ای صدا و سیما نشانه تاثیرگذاری آنهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رمضان‏علی شریفی‏فر عصر امروز در همایش خبرنگاران واحد مرکزی خبر در شهرستان‏ها، بخش‏ها و شهرهای استان سمنان که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: حذف شبکه‏های خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مانند پرس.تی.وی و العالم از فهرست پخش ماهواره‏ای کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه نشانه تاثیرگذاری فراملی و بین‏المللی این رسانه‏ها در روند تحولات جهانی است.

وی افزود: شبکه‏های خبری وابسته به مستکبران به دنبال بهره‏برداری منفی از اخبار داخلی کشور برای تضعیف سیاست‏های نظام و حاکمیت هستند.

شریفی‏فر اظهار داشت: در نبرد رسانه‏ای ما با دشمنان حتی یک اتفاق کوچک و به ظاهر کم‏اهمیت می‏تواند زمینه‏ساز تحلیل‏های مثبت و منطقی در رسانه‏های داخلی یا رویکردهای ضد ایرانی در بنگاه‏های خبری استکبار باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با تاکید بر ضرورت خبررسانی درست و به‏موقع خبرنگاران صدا و سیما در شهرستان‏های استان سمنان تصریح کرد: بر اساس اصول حرفه‏ای اطلاع‏رسانی، رسانه‏ای که نخستین بار خبری را منتشر سازد، این قابلیت را دارد که با مدیریت صحیح افکار عمومی از سوءاستفاده دیگر رسانه‏ها جلوگیری کند.

به گفته وی، دشمنان رسانه‏ای جمهوری اسلامی ایران با هدف گرفتن الگوهای دفاع مقدس سعی می‏کنند تا مانع انتقال این ارزش‏ها به نسل جوان و نوجوان شوند.

شریفی‏فر بیان کرد: در حالی که تصادف‏ها و حوادث متعدد جاده‏ای در کشور اتفاق می‏افتد؛ اما بنگاه خبرپراکنی بریتانیا (BBC) در بخش فارسی‏زبان خود با انعکاس غیرواقعی خبر تصادف کاروان‏های راهیان نور تلاش می‏کند تا فضاسازی مخربی علیه حرکت‏های فرهنگی و ارزشی در ایران به راه بیندازد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان تحلیل‏ها و تفاسیر اخبار را از روش‏های تاثیرگذاری بر مخاطب عنوان کرد و گفت: این محصولات خبری وقتی با استفاده از تجمیع خبرها از شهرستان‏های مختلف به جامعیت مطلوب می‏رسد، از استناد بیشتری برای پخش از رسانه‏ استانی برخوردار است.

شریفی‏فر توجه به سوژه‏های خبری با موضوع تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین وظیفه همگانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را اولویت اول برنامه‏های خبری صدا و سیما ذکر کرد.

وی گفت: خبرنگاران صدا و سیما باید با استفاده درست و حرفه‏ای از توانمندی‏های صدا و تصویر، آثاری ارائه کنند که به الگوی صحیح مصرف و تغییر رویکرد مصرف‏گرایی در برنامه‏ریزی اقتصادی و معیشتی خانواده‏ها کمک کند.

این همایش با هدف هماهنگی بیشتر و افزایش تولید و پخش اخبار شهرستان‏ها و با حضور معاون اطلاعات و اخبار، مدیر تولید و پخش خبر، مدیر هماهنگی خبر، سردبیران همه بخش‏های خبری، گزارشگران، خبرنگاران و تصویربرداران شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، شهمیرزاد، میامی، بیارجمند، امیریه، کلاته‏خیج، مجن و کالپوش در صدا و سیمای مرکز سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول