اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی ترویجی قرآن و عترت در مشهد

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه مبارک فجر مجتمع فرهنگی ترویجی قرآن و عترت در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی ترویجی قرآن و عترت در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، یوسف امینی سرپرست دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان‌رضوی اظهار کرد: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند در کشور باید 10 میلیون حافظ قرآن وجود داشته باشد و با توجه به اینکه 10 درصد از جمعیت کشور در خراسان‌رضوی بوده سهم این استان یک میلیون نفر است، بنابراین پیگیر شدیم که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مجتمع فرهنگی ترویجی قرآن و عترت راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته استانداری خراسان‌رضوی در زمان آقای صلاحی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد که ساختمان فرهنگسرای لادن واقع در بلوار وکیل‌آباد، ابتدای بلوار لادن مشهد به این امر اختصاص یابد و از بودجه شاخص‌های فرهنگی و هنری برای تکمیل این مجتمع اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند.

سرپرست دفتر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در تیر ماه در تفاهمنامه‌ای که میان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار سابق خراسان‌رضوی منعقد شد در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با عنایت به واگذاری مجتمع فرهنگی قرآن و عترت به اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استانداری خراسان رضوی اعتبار لازم برای تکمیل آن را به مبلغ 25 میلیارد ریال تامین کرد.

وی افزود: بر همین اساس فرهنگسرای لادن به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی واگذار شد تا نسبت به راه‌اندازی مجتمع فرهنگی قرآن و عترت اقدام کند که در همین راستا این مجتمع ان‌شاءالله در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی اذعان کرد: وظیفه همگان است که در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنند؛ استان خراسان‌رضوی همواره در فعالیت‌های قرآنی جزو استان‌های پیشرو بوده است و امیدوارم با راه‌اندازی این مجتمع نیز خراسان‌رضوی در توسعه آموزش‌های عمومی قرآن کریم و تربیت حافظین قرآن مانند همیشه پیشگام باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر بیش از 120 موسسه فرهنگی قرآن و عترت به صورت تخصصی در عرصه آموزش، تبلیغ، ترویج و تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند و امیدواریم با افتتاح این مجتمع فرهنگی قرآنی، ظرفیت جدید و ارزشمندی برای موسسات قرآنی ایجاد شود تا از امکانات آن برای پیشبرد اهداف قرآنی استان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/70017/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول