اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

گروه‌های تعزیه در خوزستان ساماندهی می‌شوند‌

خبرگزاری فارس: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ساماندهی گروه‌های صحنه‌ای تعزیه همچون دیگر گروه‌های نمایشی و تئاتر خبر داد.

گروه‌های تعزیه در خوزستان ساماندهی می‌شوند‌

ناصر چنانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: گروه‌های تعزیه زیادی در استان به دو شکل میدانی و صحنه‌ای فعال هستند که گروه‌های میدانی به شکل خودجوش در این زمینه با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی افزود:‌ بخش جدیدی به مجموعه هنرهای نمایشی اضافه شده است که مربوط به ساماندهی گروه‌های نمایش تعزیه است.

چنانی شناسایی، ثبت و صدور پروانه فعالیت بر اساس ملاک‌های تعیین شده برای تشکیل گروه‌های نمایشی تعزیه را از جمله فعالیت‌های جدید این معاونت برشمرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه بیشتر گروه‌های تعزیه خوان در محلات و مناطق به شکل مردمی و خودجوش فعالیت می‌کنند، تصریح کرد:‌ گروه‌های تعزیه برخلاف دیگر گروه‌های نمایشی،‌ مناسبتی و در زمان خاصی از سال فعالیت دارند.

چنانی اضافه کرد:‌ به همراه داشتن مشاور مذهبی برای برنامه‌ریزی های بهتر در گروه‌های تعزیه لازم و ضروری است تا در این زمینه شاهد شبهات کمتری باشیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و شور حسینی در تمام ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه را در برگفته و پیش می‌رود.

انتهای پیام/72007/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول