اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت تذکر لسانی صورت گرفت

راه‌اندازی 12 شعبه امر به معروف و نهی از منکر در مساجد قم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از راه‌اندازی 12 شعبه امر به معروف و نهی از منکر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همزمان با محرم خبر داد.

راه‌اندازی 12 شعبه امر به معروف و نهی از منکر در مساجد قم

مهدی کلانترزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه 408 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان فعال هستند اظهار کرد: برنامه‌های ایام محرم امسال با موضوع عاشورا و انتظار در اکثر کانون‌های فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برپایی بیش از دو هزار حلقه تربیتی با حضور خواهران و برادران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های ایام محرم و صفر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که در قالب موضوعات عاشورا، انتظار، امر به معروف و نهی منکر، ولایت‌پذیری و معارف عاشورایی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به طرح رسول مهر گفت: این طرح در قالب مسابقه پیامکی از محتوای سخنرانی خطبای مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود که پس از سخنرانی سئوالات طرح شده و اعضا به وسیله پیامک می‌توانند به سئوالات پاسخ دهند.

وی برپایی نمایشگاه عاشوراییان را از دیگر برنامه‌های ایام محرم ذکر کرد و افزود: این نمایشگاه شامل ویژه‌برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در قالب قصه، اجرای نمایش و رنگ‌آمیزی و پرسش و پاسخ ویژه بزرگسالان است.

کلانترزاده خاطر نشان کرد: سلسله جلسات پرسمان جوان با عنوان گفت‌وگویی از جنس عاشورا در مساجد برگزار می‌شود که با توجه به درخواست هر کانون کارشناسان متخصص اعزام می‌شوند.

وی از فعال‌سازی 12 شعبه‌ امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم خبر داد و افزود: این شعبه‌ها فعالیت خود را با محوریت تذکر لسانی و با هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آغاز کردند.

معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه معرفتی خورشید کاروان گفت: این ویژه‌برنامه از سوی گروه روایت‌گران تولید شده و شامل پرده‌خوانی با موضوع محرم و امام حسین(ع) است که بر اساس درخواست در کانون‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/78003/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول