اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان

امر به معروف فراموش شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده و بر زمین مانده و اثرات سوء آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

امر به معروف فراموش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور پیش از ظهر امروز در همایش روسا، دبیران و اعضا شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات استان کرمان اظهار داشت: آیات بسیاری در مورد امر به معروف و نهی از منکر در قرآن ذکر شده است که با صراحت به این موضوع اشاره دارند.

وی عنوان کرد: قرآن می‌فرماید «یکی از علت‌هایی که شما به عنوان امت برتر شناخته شده‌اید این است که امر به معروف و نهی از منکر در بین شما مطرح شده است».

عربپور بیان داشت: معصومان (ع) نیز توصیه و تاکید فراوانی بر امر به معروف و نهی از منکر دارند و امام علی (ع) می‌فرماید « امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرحله قلبی، ربانی و عملی است و فردی که از این روش‌ها استفاده نکند، مرده‌ای در بین زندگان است».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: با احیای امر به معروف و نهی از منکر دیگر امور واجب نیز احیا می‌شوند.

عربپور با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌فرماید «قیام من برای امر به معروف و نهی از منکر بود»، اذعان داشت: اگر این قیام نبود دیگر نامی از اسلام وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم، ابراز داشت: ما با بیان اینکه دیگران در زمان امر به معروف و نهی از منکر به سخن ما گوش نمی‌دهند و یا دعوا می‌کنند و ناسزا می‌گویند برای خودمان عذری درست می‌کنیم و این واجب الهی را انجام نمی‌دهیم.

عربپور وظیفه اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را احیای این امر واجب در جامعه ذکر کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده و بر زمین مانده است و اثرات سوء آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

وی برنامه‌ریزی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر امری ضروری است، ابراز داشت: این وظیفه در نهادهای اداری و کارخانجات بر عهده ضابطان امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد.

عربپور خاطرنشان کرد: ما باید به سراغ امر به معروف و نهی از منکر برویم و این فریضه را از خود و خانواد‌هایمان آغاز کنیم.

وی بیان کرد: فردی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، باید بی‌عیب باشد و بر ادب در کلام، محبت در رفتار و عمل به واجبات مقید باشد.

عربپور گفت: یکی از آسیب‌های امر به معروف و نهی از منکر این است که زمانی صحبت از اجرای این فریضتین می‌شود ما فقط به حضور در خیابان و برخورد با افراد بدحجاب توجه می‌کنیم در حالی که این موضوع فقط یک مصداق است.

وی با اشاره به اینکه منکرات بسیاری داریم، افزود: بی‌نظمی، کم‌کاری، سوء‌ استفاده از بیت‌المال کوتاهی در مسئولیت از جمله امور منکر هستند.

عربپور بر پرهیز از اسراف‌کاری، قناعت، پرهیز از رابطه‌بازی‌ها، دعوت به رعایت نظافت و بهداشت در محیط اداری تاکید کرد.

انتهای پیام/80019/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول