اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

احیای امر به معروف در جامعه موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب تحقق عدالت و ریشه‌کن شدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

احیای امر به معروف در جامعه موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر رسالت همگانی است و همه ما به عنوان مسلمان در این مسیر وظایفی بر عهده داریم که باید با عمل به این وظایف مسیر اجرا و ترویج این مهم را در جامعه فراهم سازیم.

 

به گفته وی، اقامه نماز، پرداخت زکات و اجرای امر به معروف و نهی از منکر سه فرمان خداوند متعال به مسلمانان است که بارها در قرآن کریم و توسط پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه اطهار(ع) بر آن تاکید شده است.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه ترویج و نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یک حرکت جهادگونه است، تصریح کرد:‌ نیت قلبی و انجام کار برای رضای پروردگار مهم‌ترین عامل در تحقق اهداف در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، تا زمانی که خود فرد به آنچه که تذکر می‌دهد ایمان نداشته باشد، قطعا نمی‌توان شاهد بازخورد و نتیجه‌ای مثبت در این زمینه بود.

 

وی خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب مردم به انجام کارهای خداپسندانه و نیکی که در سطح جامعه شاهد کم‌رنگ و بی‌رنگ شدن آن هستیم نیز تا حد زیادی در ترویج این فریضتین الهی در جامعه نقش دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: برخوردهای عملی در زمان نیاز به منظور جلوگیری از گسترش برخی از رفتارها و اعمال منکر در جامعه نیز در کنار تذکرات لسانی باید مورد توجه قرار گرفته و در صورت نیاز با جدیت از سوی ارگان‌ها و نهادهای ذیربط دنبال شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی صبر و بردباری را از دیگر نیازهای ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: افرادی که در این راستا فعالیت می‌کنند نباید انتظار نتایج و بازخورد سریع اقدامات و کارهایشان باشند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی شناخت معروفات و منکرات با توجه به دستورات دین اسلام را گام نخست برای احیای این فریضتین الهی در جامعه دانست و گفت: تا زمانی که ما شناخت کافی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم چگونه می‌توانیم دیگران را به انجام آن دعوت کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از امام حسین(ع)‌به عنوان الگوی کامل امر به معروف و نهی از منکر نام برد و بیان داشت:‌ احیای دین پیامبر اسلام و جلوگیری از خدشه‌دار شدن ارزش‌های اسلامی مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود.

 

به گفته رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، وجود حاکمی که نه تنها شرایط و ویژگی‌های یک حاکم دینی را نداشت، بلکه در دین اسلام انحراف ایجاد و جامعه را به سمت انحراف می‌کشید، مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین(ع) بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) در آن شرایط سخت برای جلوگیری از تحریف و خدشه‌دار شدن دین اسلام بزرگ‌ترین معروفی است که برای همه انسان‌ها باید چراغ راه باشد.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ و موقعیت احیای این فریضتین الهی به خاطر وجود حکومت اسلامی در کشور ما به خوبی آماده است، تصریح کرد: انتخاب هفته‌ای با عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز اقدام ارزشمندی است که می‌تواند مسیر احیای این مهم را در جامعه دینی و اسلامی ما هموارتر سازد.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ورود امر به معروف و نهی از منکر به تمام زوایای زندگی افراد جامعه موجب رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها و تحقق عدالت اجتماعی و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

 

وی افزود: اگر امر به معروف در بازارهای ما اجرا و نهادینه شود دیگر جایی برای احتکار و گران‌فروشی باقی نمی‌ماند و مردم نیز می‌توانند مایحتاج خود را با دغدغه کمتری تامین کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن برای ضربه‌زدن به انقلاب و ملت ایران در طول این سال‌ها از اجرای هیچ‌نوع توطئه‌ای غافل نبوده است، تصریح کرد: تحمیل فشارهای اقتصادی به منظور ایجاد شکاف بین نظام و ملت آخرین حربه دشمنان برای رسیدن به اهداف شومشان است.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان،‌ تلاش در راستای تولید انبوه، صرفه‌جویی در مصرف و نهایت انصاف در توزیع اجناس مهم‌ترین نیاز برای مقابله با هجمه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی استفاده بهینه از تمام توانایی و ظرفیت‌ها است، افزود:‌ اگر بتوانیم تولید، مصرف و توزیع را در مسیر درست قرار دهیم قطعا ایستادگی در برابر تحریم‌های دشمنان آسان‌تر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان اضافه کرد:‌ ملت ایران با اتحاد و انسجام و تبعیت از ولایت همواره در برابر تهدیدات دشمنان به بهترین شکل ایستاده و به امید خدا با گذشت از این پیچ و هجمه نیز مسیر رشد و پیشرفت را بیش از گذشته برای خود هموار خواهند کرد.

 

انتهای پیام/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول