اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل جامعه نویسندگان گیلان:

فرهنگ عاشورا به نسل جوان منتقل شود

خبرگزاری فارس: دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان گفت: ارزش‌ها و اهداف قیام عاشورا باید به نسل جوان انتقال داده شود.

فرهنگ عاشورا به نسل جوان منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا بینش‌برهمند در جمع اعضای جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان با بیان اینکه این نهاد آمادگی خود را برای حمایت از مردم بی‌دفاع غزه در برابر رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی با سلاح قلم اعلام می‌کند، اظهار کرد: حمایت از مردم غزه در این برهه از زمان بخشی از حفظ ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که امام حسین (ع) برای احیای آن قیام کرد.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم تنها نماد یک عزاداری و سیاه‌پوشی نیست، گفت: سیاه‌پوش کردن شهر، پیام عاشورا را منتقل نمی‌کند بلکه تبیین فرهنگ ارزش‌ها و اهداف امام حسین (ع) از حماسه کربلا باید به‌ویژه به نسل جوان انتقال داده شود.

دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان اضافه کرد: یکی از ارزش‌هایی که امام حسین (ع) برای محقق شدن آنها در عمل اثبات کردند حمایت از ولایت، حفاظت از دین خدا و دفاع از مظلوم بوده است.

وی هدف از برگزاری محافل مذهبی را نشر و ترویج اندیشه شیعی خواند و گفت: حضور در چنین محافل و مجالسی شرایط و ویژگی‌هایی دارد که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

بینش‌برهمند، مودت و دوستی به سید‌الشهدا (ع) را از مهم‌ترین پاداش‌ها و برکات رسالت رسول اکرم (ص) برای بقای رسالت و دین اسلام دانست و گفت: بالاترین انگیزه برای تعظیم به شعائر حسینی محبت و مهرورزی به آن بزرگوار و انتقال پیام‌های این حماسه بزرگ است.

وی با بیان اینکه پیروان ادیان آسمانی و ملت‌های دیگر نیز با درک از محرم طبق فطرت نخستین به دوستی و مودت با سیدالشهدا (ع) آثار و برکات فراوانی را مشاهده کرده‌اند، ادامه داد: شدت دوستی خاندان رسالت به شیعیان خود به اندازه‌ای است که درک آن از عهده کسی بر نمی‌آید.

این مسئول، تقویت اینگونه انگیزه‌ها را لازمه برپایی محافل حسینی دانست و گفت: احیا و زنده نگاه داشتن مکاتب اسلامی از وظایف و تکالیف  دوستداران اهل بیت است زیرا با احیای این مکاتب علاوه بر احیای رسالت نبی اکرم (ص) تمام ارزش‌های انسانی نیز احیا می‌شوند.

وی، تعظیم به شعائر حسینی را مورد توجه مردم به مکتب اسلام به ویژه تشیع دانست و اذعان کرد: تعظیم این شعائر نشانه پاکی دل‌ها از شرک و آلودگی است.

انتهای پیام/84002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول