اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد

وجهه بین‌المللی عزاداری عاشورای حسینی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عزاداری مردم اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در چند سال اخیر وجهه ملی و بین‌المللی پیدا کرده است.

وجهه بین‌المللی عزاداری عاشورای حسینی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در نشست برنامه‌ریزی اجتماع حسینیان شهر اردبیل در عصر تاسوعا و عاشورا که با حضور رؤسای هیئت‌های عزاداری محلات ششگانه اردبیل در فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امواج خروشان عزاداری حسینیان با بصیرت اردبیل که با پیوست اخلاق و حفظ ارزش‌ها و دینداری صورت می‌گیرد در بین جوانان و نوجوانان از جایگاه رفیعی برخوردار است که نمود عظیم این عزاداری دلباختگان حسینی را می‌توان در روزهای عاشورا و تاسوعا مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه صحنه‌های شکوهمند و تأثیرگذاری را با توجه به شناخت شخصیت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در بین عزاداران و عاشقان حسینی در اردبیل مشاهده می‌کنیم، افزود: مردم اردبیل در سال‌های اخیر با یک انسجام خاص و در حرکتی بی‌نظیر عصر تاسوعا و ظهر عاشورا نمادی از یکپارچگی و وحدت عزاداری را به نمایش می‌گذراند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: امسال نیز با همکاری فرمانداری اردبیل سعی داریم این برنامه منسجم عزاداری به شکل یکپارچه در میدان عالی قاپو برگزار شود تا زمینه‌ای برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت فراهم آید تا بتوانند اوج اخلاص و تعمیق شخصیتی و معرفتی را در این عرصه به نمایش بگذارند.

این مسئول با تأکید بر این نکته که مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید زمینه‌ساز ارتقای معرفت مکتب عاشورایی باشد، تصریح کرد: بصیرت، کلید توفیق یاران امام حسین (ع) در همراهی سید‌الشهدا بود که اگر به این کلید امروز نیز دست یافتیم در ولایت پذیری و تبعیت از ولایت موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هر عمل نیک و با فضیلت الهی از حدودی برخوردار است، افزود: اگر این ضابطه‌مندی رعایت شود مجالس عزاداری ما بدون آلودگی به تحریف و خرافه در مسیر ارتقای بصیرت، معرفت و باورهای دینی برپا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تأکید بر حفظ جایگاه مراسم و مجالس عزاداری حسینی اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) یک عمل عبادی مستحب است و ضرورت ندارد هیئت‌های عزاداری ما به دلیل این عمل مستحبی اعمال واجب خود به مانند نماز و امر به معروف و نهی از منکر را نادیده گرفته و نسبت به آن سهل انگاری کنند.

ستوده مداحان و مرثیه‌سرایان را به پرهیز از به کار بردن سروده‌های موسیقی‌وار و ساختگی دعوت کرد و گفت: شاعران و مداحان اهل بیت (ع) با آشنایی کامل از قیام امام حسین (ع) زمینه ایجاد نهضت عاشورا و اهداف مقدس این قیام را برای جامعه دینی فراهم آورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به تلاش دشمنان در کم‌رنگ جلوه دادن عزاداری‌های اصیل عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در شیوه‌های عزاداری بازنگری شد و تا حدود زیادی اعمال خرافی و بدعت‌ها کنار گذاشته شد.

ستوده اظهار داشت: دشمنان با ریز بینی در شیوه‌های عزاداری در صدد ورود خرافات و شبهات به مجالس عزاداری و کم‌رنگ کردن تأثیرگذاری این عزاداری‌ها در جامعه هستند.

 

انتهای پیام/62002/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول