اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته بسیج صورت می‌گیرد

تجمع بزرگ بسیجیان عاشورایی در گچساران

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: در نخستین روز از هفته بسیج تجمع بزرگ بسیجیان این شهرستان با عنوان بسیجیان عاشورایی و با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

تجمع بزرگ بسیجیان عاشورایی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جهانگیر انصاری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته بسیج گچساران که با حضور فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی ما نشأت‌گرفته از فرهنگ تاریخی و انسان‌ساز عاشورایی است.

* تفکر عاشورایی سد مستحکمی در برابر دشمنان نظام است

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ابراز داشت: اگر آبرو، عزت، قدرت و پیروزی‌هایی داریم همه مدیون فرهنگ عاشورایی است.

انصاری فرهنگ عاشورایی را همان فرهنگ جهاد و شهادت دانست و یادآور شد: شیرینی‌های پیروزی‌های به دست آمده در دوران دفاع مقدس و در طول دوران انقلاب همه به برکت نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی است.

وی افزود: تقارن هفته بسیج با ماه محرم فرصت خوبی برای تبیین هر چه بهتر و بیشتر این فرهنگ والا است.

انصاری با بیان اینکه هر چه داریم از برکت محرم است، عنوان داشت: امام حسین(ع) و یاران وفادارش در چند صد سال پیش واقعه‌ای را رقم زدند که تاکنون دنیا هنوز نتوانسته خاموشش کند.

وی گفت: تمام کارشناسان نظامی و غیرنظامی استکبار جهانی و هم‌پیمانانش همه مؤلفه‌ها برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران را روی میز و پیش روی خود گذاشتند.

انصاری ادامه داد: تلاش آنها بر این بود که چه اقدامات و راهکارهایی را بکار ببریم تا تفکر و اندیشه آرمانی و استنباط شده از قرآن ایرانیان در مقابله با دشمنان را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: تلاش دشمن برای مقابله با اندیشه‌های آرمانی ایرانیان بی‌نتیجه ماند و آنها به اجماع به یک نتیجه دست یافتند.

انصاری بیان داشت: دشمن اذعان داشت که هر راهکار و مؤلفه‌ای که برای جدایی این تفکر آرمانی و اسلامی مردم ایران بکار گیریم، دهه اول محرم همه نقشه‌های ما را نقش بر آب می‌کند.

* اجرای 50 برنامه متنوع در هفته بسیج در گچساران

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با بیان اینکه دفاع رزمندگان و ایثارگران در صحنه‌های مختلف نبرد حق علیه باطل به فرهنگ عاشورایی گره خورده است، بر لزوم گسترش و تعمیق این فرهنگ به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان تأکید کرد.

انصاری افزود: در هفته بسیج که از 30 آبان‌ ماه آغاز می‌شود افزون بر 50 برنامه متنوع در نظر گرفته شده است.

وی تجمع بزرگ بسیجیان عاشورایی در نخستین روز از هفته بسیج و با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید بشارت گچساران، برگزاری آئین هفته بسیج در مدارس، فعال‌سازی گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و تجلیل از جانبازان بالای 70 درصد، همایش‌های دانشجویی، نشست‌های بصیرتی و روشنگری و نیز تبیین اقتصاد مقاومتی با دعوت از کارشناسان و اساتید دانشگاهی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول