اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد

جمع‌آوری 42 میلیارد ریال زکات در اردبیل/ نقص امداد هوایی باید برطرف شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: ما به تاثیر معنویت در کاهش خسارات بلایای طبیعی معتقد هستیم که در این باب اهالی استان 42 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

جمع‌آوری 42 میلیارد ریال زکات در اردبیل/ نقص امداد هوایی باید برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان مقابله با حوادث غیر‌مترقبه و شورای هماهنگی بحران استان اردبیل اظهار داشت: این رقم در سال گذشته 22 میلیارد ریال بوده که امسال حدود 50 درصد پرداخت زکات از سوی کشاورزان و زارعان استان اردبیل افزایش یافته است.

وی با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی و استقرار ستاد معین استان در بازسازی مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان متولی یک هزار و 491 واحد مسکونی است که 137 مورد پایان کار گرفته‌اند، و 294 واحد نیز در مرحله نصب درب و پنجره و 937 واحد نیز در مرحله اجرای تیرچه و بلوک است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل یادآور شد: زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد ماه سال جاری در شهرهای استان آذربایجان شرقی به 18 هزار و 771 واحد در 307 روستا خسارت وارد کرده است که 8 هزار و 500 واحد به صورت کامل تخریب و سقف‌ریزی آن به ثبت رسیده است.

اسلامی با اشاره به کمک‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی به زلزله‌زدگان در سه ماه گذشته گفت: اهالی استان بالغ بر 2 میلیارد و 136 میلیون تومان کمک غیر‌نقدی و نقدی به حادثه‌دیدگان داشتند و نیروهای اورژانس و هلال احمر ما در اولین ساعات در منطقه حاضر شده و به امدادرسانی مشغول شدند به طوری که مدیریت و فرماندهی عملیات در عملیات آسیب‌دیدگان در اهر بر عهده استان اردبیل بوده است.

این مسئول با قدردانی از تمام دستگاه‌های اجرایی استان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان عنوان کرد: امیدواریم تجربیات لازم را از وقوع این حادثه تلخ گرفته باشیم تا ضعف‌ها و نقص‌های خودمان را برطرف کنیم.

ضرورت تدوین نقشه GIS برای اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مدیریت بحران در سطح استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: ما از ضعف در حوزه امداد هوایی و همچنین کمبود امکانات اطفای حریق جنگل‌ها رنج می‌بریم و باید تلاش کنیم تا با استمرار آموزش‌ها توانمند‌سازی و ایجاد ساختار مدیریتی قوی در مقابله با بحران‌ها،‌ خرید کانکس برای اسکان موقت اقدامات پیشگیرانه را  انجام دهیم.

اسلامی اهمیت تدوین نقشه GIS در مناطق و محلات مختلف برای اسکان اضطراری در مناطق شهری و روستایی را خاطرنشان کرد و افزود: پیش‌بینی‌های هواشناسی باید از حالت استانی به شهرستانی ارتقا یابد تا بتوانیم با پیش‌بینی‌های نقطه‌ای و آنی از وقوع سیلاب و بارش‌های تند باران، تگرگ و برخی حوادث و بلایای جوی جلوگیری کرده و نسبت به پیشگیری آن اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود بر ضرورت ساماندهی رودخانه‌ها و بهسازی آنها را به همراه تجهیز آتش‌نشانی به نردبان‌های کمک‌رسانی، لایروبی انهار و چشمه‌ها و اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در مناطق مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/62003/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول