اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه کردستان:

سلامت جامعه در گرو ترویج معروفات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه کردستان با تاکید بر اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: سلامت جامعه در گرو ترویج معروفات و نهی از منکرات است.

سلامت جامعه در گرو ترویج معروفات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی عصر امروز در همایش استانی تذکر لسانی وظیفه همگانی که با حضور اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات استان در مجتمع امام خمینی (ره) شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بارها در قرآن کریم به آن اشاره شده و خداوند آن را در رأس تمام فرایض دینی و واجبات قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز و احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از دستورات خداوند برای مسلمانان است، افزود: اگر کارهای خوب و معروفات در جامعه رواج و بر جوامع بشری تسلط پیدا کند انسان‌ها به سوی رستگاری و سعادت هدایت خواهند شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه اجرای عدالت را بهترین عمل این فریضه الهی عنوان کرد و یادآور شد: کسانی که به عنوان حاکم و رهبران جامعه حکومت می‌کنند باید ایجاد عدالت و فریضه الهی را در سر لوحه کار خود قرار دهند.

‌حسینی ‌شاهرودی اضافه کرد: دشمن با ترویج منکرات در جوامع اسلامی سعی در سست کردن ریشه‌های اعتقادی مردم به ویژه در بین جوانان دارد و برای رسیدن به این نقشه‌ها برنامه‌های مختلفی را دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر توجه بیش از پیش به برنامه‌های فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت:‌ باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی محتوایی زمینه ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئون زندگی مردم فراهم شود.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت جامعه و آبادانی کشور خواهد شد.

وی تقویت و توسعه فرایض الهی را بستر مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: نهادینه کردن فریضه امر به معروف در جامعه را ضامن احیای ارزش‌های دینی و اسلامی است و این مهم نیازمند اجرای کارهای فرهنگی در جامعه است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه تذکر لسانی را ابزاری موثر برای ترویج معروفات در جامعه ذکر کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر مسیر زندگی بزرگان دین و رسالت اصلی پیامبران الهی بوده و اگر این فریضه الهی در جامعه جاری و اجرا شود، ظلم‌ها از بین خواهد رفت.

شاهرودی در پایان به تاثیرات ترویج معروفات و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: گسترش عدالت، امنیت اجتماعی و حفظ حرمت‌ها از پیامدهای اجرای این فریضه الهی در جامعه است.

انتهای پیام/79005/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول