اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند:

قوام حکومت اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پیام اصلی نهضت کربلا باید در جامعه نهادینه شود و قوام حکومت اسلامی با این فریضه محقق می‌شود.

قوام حکومت اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان خراسان جنوبی اظهار کرد: مبنا و ماهیت عاشورایی ملت سبب شده که نظام، امت و انقلاب اسلامی همیشه موفق باشد.

وی ادامه داد: ماندگاری و بقای نظام و انقلاب اسلامی در گرو توجه و عملی کردن پیام‌های عاشورا در زندگی شخصی و اجتماعی است.

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمن با رسوخ در هئیت‌های مذهبی و مراسمات معنوی و فرهنگی سعی در ایجاد انحراف و جایگزینی ضدارزش‌ها به جای ارزش‌ها دارد، تصریح کرد: دشمن با این اقدام نرم خود درصدد است تا چهره امت اسلامی را در اذهان عمومی دنیا جاهل نشان دهد.

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه مسئولان و اعضای هیئت‌های مذهبی باید آسیب‌شناسی مذهبی را در دستور کار خود قرار دهند، یادآور شد: بصیرت‌افزایی دینی باید مد نظر متولیان هیئت‌های مذهبی باشد و مسئولان هیئت‌های مذهبی در عزاداری‌ها باید از بروز و ورود هر گونه خرافه و انحراف جلوگیری به عمل آورند.

وی بیان کرد: از ماه محرم باید برای خودسازی و تقویت بصیرت حسینی خود نهایت استفاده را ببریم و این مهم تنها با حرکت در مسیر اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) محقق می‌شود.

امام‌جمعه بیرجند اضافه کرد: برای متعالی شدن و سعادت در دنیا و آخرت باید سبک زندگی خود را اسلامی و متناسب با زندگی ائمه معصومین(ع) بکنیم.

رضایی بیرجندی گفت: اگر می‌خواهیم به حقیقت امام حسین (ع) پی ببریم باید اندیشه، فکر و عمل خود را حسینی و عاشورایی کنیم و در وهله نخست اندیشه اسلامی و دینی داشته سپس ارزش‌‌ها و پیام‌های نهضت کربلا را در زندگی خود پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: یکی از پیام‌های مهم نهضت کربلا که باید در زندگی انسان پیاده شود هیمن فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است و قوام حکومت اسلامی با این فریضه محقق می‌شود.

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد هم بالاتر است چون پایه دین را محکم می‌کند و اساس جهاد را امر به معروف و نهی از منکر استوار می‌کند.

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه پیوند معنوی با خداوند یک ارزش متعالی است که از فرصت ماه محرم باید برای این پیوند بیشتر استفاده شود، تصریح کرد: خانواده‌ها سعی کنند در این ماه با بیان آرمان‌ها و پیام‌های قیام کربلا فرزندان خود را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا سازند.

وی افزود: انسانی که خود را حسینی و عاشورایی می‌داند زمانی می‌تواند این ادعا را بکند که بعد از ماه محرم اقدامات معروف وی بیشتر از اقدامات منکر وی باشد.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول