اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس استان اردبیل:

بدعت اعتبار عزاداری‌ها را زیر سئوال می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس استان اردبیل گفت: بدعت و اعمال وهم‌انگیز اعتبار عزاداری‌های ما را زیر سئوال می‌برد.

بدعت اعتبار عزاداری‌ها را زیر سئوال می‌برد

ابراهیم کریم‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری باید از حرکت‌های بدعت‌آمیز و وهم‌آلود در عزاداری‌ها به جد پرهیز کنند.

وی گفت: عزاداران ما باید به این حقیقت واقف باشند که دشمنان در کمین ما هستند و تمام حرکات و سکنات ما را در قالب عزاداری‌ها، سینه‌زنی‌ها و زنجیرزنی‌ها رصد می‌کنند و سعی می‌کنند از کوچکترین عیب و ایرادهای ما بزرگترین تبلیغات منفی را علیه نظام درست کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان داشت: پلیس‌ با همراهی دلسوزانی از دل هیئت‌ها با نام همیار پلیس در محلات و کوچه‌های مختلف سعی خواهد کرد نظم و امنیت را برقرار کرده و به تقویت این رابطان پلیس کمک کند.

این مسئول عزاداری مردم اردبیل را در سطح ملی و بین‌المللی بی‌نظیر و شایسته جایگاه ممتاز توصیف کرد و افزود: دستجات عزاداری باید از حرکت‌های نسنجیده و آهنگ‌هایی که در شأن عزاداری امام حسین (ع) نیست و حرکت‌های سخیفانه که هیچ سنخیتی با فلسفه عاشورا ندارد پرهیز کنند و به جای آن با بسیج امکانات بکوشند شعور حسینی و عاشورایی را به نمایش گذاشته و به همه اعلام کنند که عقلانیت در عزای حسینی موج می‌زند.

کریم‌خانی از عزاداران خواست در فضاهای پر تردد و پرجمعیت مراقب اشیای گران‌قیمت خود باشند و به فرصت‌طلبان و سودجویان اجازه اقدامی نامناسب را ندهند.

وی تصریح کرد: در این رابطه پلیس نیز قطعا با عوامل مخل هنجارهای جامعه به ویژه سارقان فرصت‌طلب برنامه‌ریزی مناسبی را انجام داده است.

رئیس پلیس استان اردبیل یادآور شد: در دهه محرم همراه و در کنار مردم هستیم و در برقراری نظم و امنیت نهایت همدلی را انجام می‌دهیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در پایان اظهار داشت: از عزاداران حسینی انتظار داریم بدون پرداختن به حاشیه‌ها بیشتر تمرکزشان را در متن برنامه‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/62001/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول