اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تاکستان:

اعتقادات شیعه در فرهنگ عاشورایی ریشه دوانده است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تاکستان گفت: اعتقادات شیعه در فرهنگ عمیق عاشورایی ریشه دوانده است.

اعتقادات شیعه در فرهنگ عاشورایی ریشه دوانده است

حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار کرد: مسئله عزاداری حضرت ابا‌عبدالله الحسین از سه بعد انسان‌ سازی، جامعه‌سازی و انتقال فرهنگ شیعه به نسل‌های بعدی ارزشمند و پر فیض است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان تاکستان افزود: فرهنگ شیعه‌ دارای مؤلفه‌های بسیاری است که تسلیم برای حدود و اوامر الهی، شجاعت، حرمت، ذلت‌ناپذیری، ظلم‌ستیزی، اطاعت محض از امام معصوم و امر به معروف و نهی از منکر از جمله این مؤلفه‌ها هستند که ماندگاری این فرهنگ را در طول هزاران سال محفوظ داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل نام‌گذاری فرهنگ شیعه با نام دهه امر به معروف در حقیقت ضرورت انتقال فرهنگ اصیل شیعه به تمام نسل‌ها است، بیان کرد: فرهنگی که امام معصوم برای دست‌یافتگی به آن از خود و خانواده با کرامت خویش نیز گذر می‌کند که این مسئله در حادثه عظیم کربلا از جایگاه والا برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه حلقه‌های شجره طیبه صالحین نیز از راه‌های حفظ ارزش‌ها و انتقال فرهنگ ایثار است که در حال حاضر از اولویت‌های مهمی است که بسیج در پی تحقق آن در بین تمام قشر‌ها است، تصریح کرد: در صورت تحقق کامل حلقه‌های شجره طیبه صالحین در آینده شاهد رویش نسل‌هایی با فرهنگ عمیق حسینی و عاشورایی هستیم.

انتهای پیام/77005/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول