اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از علمای برجسته اهل سنت:

وحدت مسلمانان رمز بقای جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: یکی از علمای برجسته اهل سنت زرآباد گفت: وحدت مسلمانان رمز بقای جهان اسلام است و سبب سربلندی آن‌ در دنیا می‌شود.

وحدت مسلمانان رمز بقای جهان اسلام است

مولوی هوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرآباد اظهار داشت: در شرایط فعلی وحدت بین مسلمانان و مذاهب اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: دشمن با وجود اینکه می‌داند مردم شیعه و سنی پیوند ناگسستنی با هم دارند، با شعار «تفرقه بنداز و حکومت کن» تلاش می‌کند تا بین فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در ایران شکاف ایجاد شود.

روحانی اهل سنت ادامه داد: تاکنون توطئه‌های دشمنان راه به جایی نبرده و خوشبختانه با بصیرت و آگاهی مردم منطقه تمامی توطئه‌های آنها خنثی شده است.

مولوی هوتی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) بیان داشت: در ماه محرم اتفاقات ناگوار بسیاری افتاد که یکی از آنها شهادت امام حسین (ع) و یاران و فرزندانشان در صحرای کربلا بود.

وی گفت: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر بود که امیدواریم این فریضه در جامعه امروز به نحو احسن اجرا شود.

وی در ادامه به کشتار مردم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز تنها با صدور بیانیه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نباید بسنده کرد و کشورهای مدعی حقوق بشر فریاد همراهی سر دهند.

این روحانی اهل سنت بیان کرد: موضوع فلسطین از مسائل مهم جهان اسلام در شرایط کنونی است؛ بیت‌المقدس قبله نخست مسلمانان است که توسط سخت‌ترین دشمن اسلام اشغال شده است.

مولوی هوتی خاطرنشان کرد: یهودیان از ابتدای جهان اسلام با مسلمانان دشمنی داشتند و قطعا صهیونیست‌ها در طراحی همه توطئه‌هایی که علیه جهان اسلام صورت می‌گیرد، دخالت دارند لذا مسلمانان وظیفه دارند دشمنان را بیش از پیش شناخته و در مقابلشان ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: مسلمانان باید موقعیت حساس و مقدس سرزمین فسلطین را درک کرده و مردم مظلوم آن سرزمین را حمایت کنند.

مولوی برجسته اهل سنت ادامه داد: مسلمانان به هیچ عنوان در مقابل اشغال فلسطین سکوت نخواهند کرد و تحت رهبری واحد در مقابل این جنایتکاران ایستادگی می‌کنند.

وی در زمینه سکوت کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، بیان کرد: اگر این کشورها و سازمان‌ها واقعا ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، باید این دوگانگی‌ها را از بین ببرند.

مولوی هوتی با بیان اینکه امروز توسط یک دولت جعلی بحث دفاع از حقوق بشر مطرح می‌شود، افزود: کشورهای حامی حقوق بشر نباید در این شرایط سکوت کنند و فریاد آنها تنها از طریق صدور بیانیه کافی نیست.

انتهای پیام/75002/ل/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول