اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی سنتی در دهدشت

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی سنتی در دهدشت خبر داد.

برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی سنتی در دهدشت

حمید‌رضا واعظی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم آیین تعزیه‌خوانی سنتی به همت کانون فرهنگی هنری اطهر و با حمایت مالی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در شهر دهدشت برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌زمان با سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، کانون فرهنگی هنری اطهر با همکاری این اداره‌کل، چهارم آذر ماه امسال مصادف با تاسوعای حسینی، مراسم تعزیه‌خوانی سنتی را برگزار می‌کند.

واعظی‌زاده هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی هرچه بیشتر مردم با فرهنگ عاشورا دانست و افزود: برپایی مراسم تعزیه‌خوانی بنیه‌های مکتب اسلام و بنیه‌های اعتقادی را استحکام می‌بخشد و با برگزاری مراسم‌ آیینی، شهروندان و به ویژه قشر جوان با قضایایی که در روز عاشورا اتفاق افتاده آشنا می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) می‌توانند برای حضور در این مراسم معنوی در ساعت 15 آن روز در میدان امام حسین شهر دهدشت حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تعزیه عاشورایی سنتی سوق به عنوان یکی از مهم‌ترین میراث معنوی استان کهگیلویه و بویراحمد در سومین همایش شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی کشور که سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با رأی اکثریت اعضای شورای ثبت در فهرست میراث معنوی کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول