اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی شهرستان دشتستان خبر داد

برپایی مراسم تعزیه‌خوانی سنتی در دشتستان

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های دینی شهرستان دشتستان از برپایی مراسم تعزیه‌خوانی سنتی در دشتستان خبر داد.

برپایی مراسم تعزیه‌خوانی سنتی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان محمدجواد غلامحسین‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان هیئات مذهبی و گروه‌های تعزیه در دشتستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ عاشورا و محرم در جامعه وظیفه همه مسئولان و مردم است و باید بیش از پیش در این راستا اهتمام ورزیم.

وی افزود: امروز دشمن با صرف هزینه‌های هنگفت برای زیر سئوال بردن ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کند و کمرنگ کردن معنویت و اخلاق اسلامی از اساسی‌ترین اولویت‌های دشمن است که بدون تردید برپایی باشکوه مراسمات مذهبی گامی برای مقابله با دشمنان است.

مسئول تشکل‌های دینی شهرستان دشتستان از برپایی مراسم تعزیه‌خوانی سنتی در دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با فرا رسیدن محرم‌الحرام حسینی (ع) هیئات مذهبی، گروه‌ها و دسته‌جات تعزیه‌خوانی و مولودی‌خوانی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی دشتستان در رثای خاندان آل نبوت در سطح شهر و روستا به اجرای تعزیه و مرثیه‌سرایی پرداختند و در فضای بومی در رثای سید و سالار شهیدان به اجرای مراسم و تعزیه‌خوانی پرداختند.

غلامحسین‌زاده اضافه کرد: بیش از 60 گروه تعزیه‌خوانی در دشتستان فعالیت دارند و در دهه اول محرم در بیشتر شهرها و روستاهای این شهرستان شاهد برگزاری مراسمات تعزیه خواهیم بود.

وی از فعالیت 110 هیئت مذهبی در مراسمات محرم امسال در دشتستان خبر داد و گفت: بیش از 110 هیئت مذهبی وابسته تبلیغات اسلامی دشتستان با برگزاری مراسم به عزاداری و مرثیه‌سرایی در رثای سرور شهیدان می‌پردازند.

غلامحسین‌زاده بیان کرد: هیئات مذهبی نقشی بسیار تاثیرگذار در سطح جامعه دارند و تقویت هیئات مذهبی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/2451/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول