اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد

تشکیل اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از تشکیل اکیپ‌های نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در بوشهر خبر داد.

تشکیل اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا

دکتر مرتضی بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: دامپزشکی استان با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آمادگی خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌های گرامی را دارد.

وی ادامه داد: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی برای حضور در سراسر استان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.

بحرانی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‎های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌های دام در سراسر استان صبح روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت 7 صبح تا 13 ظهر آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: این تیم‎ها در قالب 18 اکیپ ثابت، 15 اکیپ سیار، 11 دامپزشک، 28 بازرس نظارت بهداشتی و 9 نفر ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

بحرانی تأکید کرد: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‎گرد و یا دلالان دام جداً خودداری کنند و دام مورد نیاز برای عید قربان را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/66006/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول