اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی:

خواست همگانی لازمه ثبت جهانی فرش‌ ریز ماهی خوی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی گفت: ثبت جهانی فرش ریز ماهی خوی در دست اقدام است ولی برای عملی شدن این موضوع باید خواست همگانی شکل بگیرد.

خواست همگانی لازمه ثبت جهانی فرش‌ ریز ماهی خوی است

مرضیه بنفشه‌افشار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فرش افشار تکاب و ریزماهی خوی به ثبت ملی رسیده است و هم اکنون ثبت جهانی این دو برند در دست اقدام است لیکن امیدوار هستیم از طریق حمایتی که از سوی هنرمندان اعمال می‌شود در عرصه جهانی این خواسته تحقق یافته و آثار هنری فوق به نام این مرز و بوم ثبت شود.

وی با بیان اینکه فرش افشار تکاب و ریزماهی خوی از فرش‌های اصیل و بومی منطقه قلمداد می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه فرش‌های آذربایجان‌غربی با تولیدات استان‌های مجاور قرابت بسیار زیادی داشت برای اینکه از صادرات این فرش‌ها به نام سایر استان‌ها جلوگیری به عمل آید نسبت به ثبت ملی این فرش‌ها اهتمام شد.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت که در سابق سازمان بازرگانی بود برای نخستین بار در کشور برندهای افشار و ریزماهی را بر اساس قوانین و مقررات اداره کل مالکیت صنعتی ایران به ثبت ملی رساند و برای ثبت جهانی این برندها به طور جدی تلاش می‌شود که امیدوار هستیم با پشتیبانی مسئولان کشوری این امر هر چه سریع‌تر تحقق پیدا کند.

وی به برگزاری جشنواره فرش دستباف استان در طول سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: این جشنواره با محوریت تجلیل از دست‌اندرکاران هنر و صنعت فرش در سال‌های 87،88،89 برگزار شد که برپایی این جشنواره‌ها گامی در راستای معرفی تولیدات فرش استان در بازارهای داخلی و خارجی، ایجاد تقاضای جدید همراه با نمایشگاه جانبی فرش استان محسوب می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی به بخشی از برنامه‌‌های عملیاتی سال 1391 اشاره کرد و اظهار داشت: گسترش و توسعه بیمه قالیبافی، اخذ گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای برای قالیبافان، تهیه فیلم و مستند فرش دستباف، تهیه اقلام تبلیغاتی فرش  اعم از عکس و بروشور،اعطای تسهیلاتی بانکی و ... از جمله برنامه‌های تدوین شده برای خدمت به صنعت قالیبافی است.

انتهای پیام/61002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول