اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی:

بسیج ادامه حرکت امام حسین(ع) است

خبرگزاری فارس: مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به نشات‌گیری بسیج از واقعه کربلا و حرکت امام حسین(ع) که افتخاری بزرگ برای این تشکل است بسیج ادامه حرکت امام حسین(ع) است.

بسیج ادامه حرکت امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین سلطانی در همایش تجلیل از نخبگان بسیجی استان در کانون جوانان بسیج ارومیه با اشاره به اینکه دوم آذرماه هر سال به مناسبت فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه، گرامیداشتی در کشور برگزار می شود، اظهار کرد: اما امسال به دلیل مقارن‌بودن این ایام با ایام حسینی، این مطلب که نسبت بسیج و کربلا با حماسه حسینی نسبتی ذاتی است، بیش از پیش در جامعه نمود پیدا کرده است و به معنی واقعی خود رسیده است.

وی با اعلام اینکه بسیج ادامه حرکت امام حسین(ع) است، افزود: با توجه به اهمیت تشکیل بسیج و نشات‌گیری آن از واقعه کربلا و حرکت امام حسین(ع) که افتخاری بزرگ برای این تشکل است، بنابراین لزوم وجود آن در دانشگاه‌ها و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در بین جوانان به خصوص در دانشگاه‌ها امری ضروری است.

وی ادامه داد: افتخار بزرگ دیگر برای بسیج دانشجویی تاسیس آن توسط حضرت امام و فرمان ایشان است که دانشجویان بسیجی باید با سرلوحه قراردادن این امر مقدس، فرمایشات حضرت امام(ره) را در جهان جاری و ساری کنند.

سلطانی با تاکید بر پرداختن به فرمایشات و منویات امام خمینی(ره) در تاسیس بسیج دانشجویی در کشور خطاب به جوانان بسیج دانشجویی، گفت: توصیه‌ای که برای شما جوانان و آینده سازان کشور دارم این است که فرمایشات امام (ره) را بخوانید چرا که با هر بار پرداختن به آن عمق بیشتری از سخنان ایشان روشن می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی همچنین در ادامه با اعلام اینکه فرمایشات حضرت امام با توجه به شرایط کنونی جهان دو نکته بسیار مهم را بیان می‌کند، اظهار داشت: اگر به سخنان ایشان که فرمودند باید هسته‌های مقاومت را در جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد، توجه کنیم آشکار می‌شود که امروز ندای مقاومت در غزه، وال‌استریت و اروپا است.

وی ادامه داد: گسترش این هسته‌های مقاومت است که امروز دشمنان با همه تجهیزات و امکانات نتوانسته‌اند در مقاومت رشادت‌های هسته‌های مقاومت جهان ایستادگی کنند.

سلطانی در ادامه به نکته دیگر فرمایشات امام(ره) اشاره کرد و گفت: امام در بخش دیگر سخنان خود فرموده‌اند حضور شما بسیجیان در صحنه‌ها سبب می‌شود که ریشه ضد انقلاب در تمام ابعاد قطع شود که باید گفت یکی از این ابعاد فعالیت‌های علمی است.

وی بیان داشت: وقتی یک بسیجی در حوزه‌های علمی حضور یابد دیگر دشمنان نمی‌توانند به آن کشور قصد صدمه‌زدن داشته باشند چرا که این امر را در ایران شاهد هستیم.

رفیعی دبیر جشنواره علمی مبتکران نیز در این جلسه با بیان اینکه این جشنواره یازدهمین جشنواره علمی مبتکران بسیج دانشجویی است، تصریح کرد: در دبیرخانه این جشنواره 21 اختراع، 13 مقاله و 76 دانشجوی ممتاز موفق به کسب امتیاز شدند که از 9 نفر آنها تجلیل می‌شود.

گفتنی است، در پایان این همایش از سه مقاله برتر، سه نفر از هیئت داوران و سه نفر از ممتازان با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

انتهای پیام/61009/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول