اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرهنگ بسیجی دنیا نشان از صدور انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در تشکیل ارتش 20 میلیونی گام نخست و آغاز طریق چشم انداز بسیج در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی بود.

فرهنگ بسیجی دنیا نشان از صدور انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در تشکیل ارتش 20 میلیونی، گام نخست و آغاز طریق

چشم انداز بسیج در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی بود، خوشبختانه این ارتش پر‌ عظمت و توانمند در تمامی عرصه‌های جاری کشور دارای عنوان و افتخاراتی قابل اشاره است.

هفته بسیج به عنوان یکی از مهم‌ترین مناسبت‌هایی است که اقشار مختلف جامعه به نوعی در آن دخیل بوده و مشارکت، همفکری و تعامل را در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم آن لحاظ می‌کنند.

استان مرزی سیستان‌ و‌ بلوچستان به سبب ترکیب قومی، مذهبی در داخل و خارج از کشور جایگاه رفیعی در  پیاده‌سازی آرمان‌های بسیج و تفکر بسیجی به منظور حفظ و تقویت اتحاد و تحکیم آن داشته و دارد.

در شرایط جاری دنیای امروز، بسیج به عنوان گنجینه‌ای عظیم راهی جوامع مختلف اسلامی و انسانی شده که بخش اعظم آن را در مقاومت مردم غزه در قبال رژیم اشغالگر قدس و همچنین نارضایتی‌های تعدادی از کشور‌های غربی از سیاست‌های حاکمان خود، می‌بینیم.

شرایط بسیجی در نوار غزه شباهتی خاص به هجمه‌های نظامی و اقتصادی پشت‌ سر گذاشته شده ملت ایران دارد. خبرنگار فارس در گزارش حاضر تلاش دارد تا فرهنگی بسیجی صادر شده توسط انقلاب را در نگاهی اجمالی مورد بررسی قرار دهد. 

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زاهدان در پاسخ به سوالی مبنی بر تأثیر فرهنگ بسیج در جنگ نوین امروز غزه و اثرات قابل مشاهده آن اظهار داشت: فرهنگ بسیج یعنی شجاعت، ایمان، آمادگی، ولایت پذیری‌ و عمل به‌هنگام است در کل دنیا هر کس چه مسلمان در مذاهب مختلف و غیر مسلمان دارای این روحیه بوده، تابع این فرهنگ شده‌ است، این پیام ما بوده و در تمام دنیا قابل مشاهده می‌باشد.

مبارزه طلبان با ظلم با فرهنگ بسیجی عجین شده‌اند

محسن اکبری با بیان اینکه آنهایی که به‌ دنبال عدالت طلبی و مبارزه با ظلم هستند با فرهنگ بسیج عجین شده‌اند، در مورد نشانه‌های فرهنگ بسیج در غزه افزود: امروز نمونه بارز آمیختگی فرهنگ بسیج در غزه‌ قابل مشاهده است، مقابله با ظلم و با آنهایی که خانه‌ و کاشانه مردم فلسطین را به زور گرفتند روحیه بسیج وارد شده و در حال مقابله با آنها‌ست، در مقابل فرهنگ یزیدی را می‌بینیم که جلوی فرهنگ بسیجی، عاشورایی و امام حسینی ایستاده است.

وی در مورد نقش دنیای اسلام در برابر این هجمه و نیرنگ گفت: به طور قطع اگر دنیای اسلام به کمک مردم غزه نه با پشتوانه جنگ‌افزار، بلکه فقط با صرف حضور بشتابد، می‌تواند اسرائیل را از این تعدی پشیمان ساخته و پاسخ محکمی به‌ آن دهد.

عضو شورای تأمین شهرستان زاهدان، اساسی‌ترین مشکل موجود در بحث غزه را فاصله افتادن جهان اسلام در نقاط بیان و تصریح کرد: اگر در جهان اسلام این فاصله‌ها رخ نمی‌داد هیچ وقت دشمن اینقدر گستاخ نمی‌شد که در غزه فرزندان مسلمان را این‌چنین قتل‌ و‌ عام کنند، متأسفانه آنهایی که در دنیا دارای قدرت هستند، چشم پوشانده و شاید بعضی از آنها موافق این حرکت بوده و اجازه این ظلم و تعدی به مسلمانان را داده‌اند.

اکبری با اظهار امیدواری نسبت به انسجام مسلمین و دولت‌های اسلامی اذعان داشت: به طور قطع اگر یک انسجام مسلم بین کشور‌ها و دولت‌های اسلامی صورت گیرد دشمن از این یاغی‌گری خود دست بر خواهد داشت.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زاهدان، انسانیت را مشمول همه ملت‌ها دانست و در مورد ضرورت توجه به آن، گفت: امروز ما در کشور‌های اروپایی شاهد به پا خاستن مردم در حمایت از غزه هستیم، این ظلمی که در برابر مردم غزه صورت ‌می‌گیرد ابتدا به انسان و بعد به اسلام است، البته علت این ظلم هم به واسطه پرورش این انسان‌ها در مکتب اسلام است و به اعتقاد من همه انسان‌ها باید بیدار و در صحنه بوده و از مظلومین حمایت کنند.

وی حمایت از مردم غزه توسط ملت‌های مسلمان و غیر از آن را منوط به خواست دولت‌هایشان ندانست و افزود: چه دولت‌هایشان بخواهد و چه نخواهد ملت‌ها باید از مظلومیت مردم غزه حمایت کنند تا انشاءالله با این انسجام انسان‌ها در کنار دین مبین اسلام شاهد یک حرکت خوبی برای عزیزان در غزه باشیم.

فرهنگ صادر شده بسیج همان صدور انقلاب است

عضو ستاد هفته بسیج استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صدور فرهنگ بسیج همان صدور انقلاب است، گفت: انقلاب یک فرهنگ به نام بسیج ایجاد کرد که ماندگاری انقلاب به واسطه آن و بیمه شدن انقلاب نیز تضمین شد، این فرهنگ به هر کجا منتقل شود باعث بیداری، آمادگی و بیمه شدن انسان‌ها خواهد شد انقلاب اسلامی با ارائه این فرهنگ به جوامع اسلامی و انسانی توانست یک فرهنگ نو و یک اسلام ناب را منتقل کند.

اکبری وظایف کشور‌های مسلمان را در مقابل مردم غزه بسیار عنوان کرد و دشمنان اسلام را وابسته به زر، زور و ثروت دانست.

وی بیان داشت: متأسفانه چون کشور‌های اسلامی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند دشمن این‌ قدر گستاخ شده است اگر در وظایف اسلامی خود حتی با قطع صدور نفت به دشمن و خریداری نکردن امکانات و محصولات دشمن اقدام شود، توانمندی‌های دشمن سست و از بین رفته و به تبع آن دیگر پشتوانه‌ای ندارد.

فرمانده ناحیه سپاه زاهدان با اظهار تأسف، توانمندی دشمن را به دلیل حماقت برخی کشور های مسلمان دانست و افزود: دشمن وابسته به دنیا بوده و اگر دنیا از او گرفته شود زود از هم می‌پاشد، امیدواریم با انسجام کشور‌های اسلامی، ملت‌های اسلامی از این وضعیت غزه و فلسطین خارج شویم.

بسیج آماده در همه عرصه‌ها حتی انتخابات جاری است

اکبری در پاسخ به سوال، نقش و میزان آمادگی بسیج برای ورود به عرصه انتخابات بیان کرد: بسیج باید به مردم بصیرت و آگاهی داده و آنان را برای شرکت در انتخابات تشویق به حضور کند.

وی با بیان اینکه فرقی ندارد که چه کسی کاندید می‌شود، گفت: چه کسی رأی بیاورد، موضوع دومی است، به طور قطع مردم انتخاب‌کننده اصلی بوده و با رأی مردم انتخاب می‌شود، اما آن شورآفرینی باید توسط بسیج صورت گیرد.

فرمانده ناحیه سپاه زاهدان با بیان اینکه تهدید همیشه دشمن موجب سست شدن اراده نخواهد شد، تصریح کرد: در هیچ انتخاباتی نبوده که دشمن وارد صحنه نشود، علت آن هم سست‌کردن مردم با تهدید بوده اما اراده مردم با این روحیه بسیجی همیشه این خواب دشمن را از بین برده و نقش بر آب کرده است.

اکبری در ادامه افزود: در این انتخابات هم حضور بسیجی‌وار ملت ما حرکت ‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

گزارش از: محمد فرتوت عنایت

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول