اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه محرم صورت می گیرد

عزاداری کاروان‌های راهیان‌نور در شلمچه

خبرگزاری فارس: مدیر یادمان شهدای شلمچه گفت: همزمان با ماه محرم عزاداری کاروان‌های راهیان‌نور در شلمچه برگزار می شود.

عزاداری کاروان‌های راهیان‌نور در شلمچه

مهدی کشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهارکرد: باتوجه به قرار گرفتن در ایام دهه نخست ماه محرم و حضور کاروانیان راهیان نور به مشهد شهدای شلمچه آیین های عزاداری زائران در این منطقه در حال برگزاری است.

وی افزود: اغلب کاروان های راهیان نور اعزامی به مناطق عملیاتی در این ایام مداحانی را نیز دارند و به برگزاری عزاداری در جوار قبور مطهر شهدای دوران دفاع مقدس می پردازند.

مدیر یادمان شهدای شلمچه ادامه داد: البته با توجه به اینکه برنامه های مختلفی در این ایام در سطح شهرستان در حال برگزاری است برنامه خاصی در یادمان انجام نمی شود و کاروان های اعزامی نیز به طور خوجوش به عزاداری می پردازند.

کشوری با بیان اینکه تعداد زائران نیز در ایام محرم روزانه چهار تا پنج کاروان و  160 تا 200 زائر است، اضافه کرد: البته با توجه به اینکه در ایام دهه نخست ماه محرم آیین های عزاداری در مناطق مختلف کشور در حال برگزاری بوده تعداد زائران راهیان نور در روزهای اخیر نسبت به مدت قبل کاهش یافته است.

وی گفت: هر سال با نزدیک شدن به اربعین حسینی شاهد افزایش تعداد زائرانی هستیم که به قصد رفتن به کربلا، به منظور شرکت در اربعین به این منطقه می آیند.

انتهای پیام/2329/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول