اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای 25 طرح میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفت

سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریالی برای طرح‌های میراث فرهنگی اهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: ارزش سرمایه‌گذاری طرح‌های گردشگری و مرمتی در دست اجرای میراث فرهنگی شهرستان اهر به بیش از 15 میلیارد ریال می‌رسد.

سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریالی برای طرح‌های میراث فرهنگی اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان اعتبار و سرمایه‌گذاری برای تکمیل و اجرای 25 طرح گردشگری و میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: مسجد جامع اهر یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های مرمتی این شهرستان است که با اعتبار ملی بالغ بر 3 میلیارد ریال در حال مرمت بوده و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

محمدی اتمام مرمت و بازسازی بازار تاریخی اهر را که در اثر زلزله آذربایجان‌شرقی آسیب جدی دیده بود دیگر پروژه مرمتی این شهرستان خواند و گفت: برای مرمت این بازار بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که جزو افتخارات تاریخ مرمت کشور محسوب می‌شود و مراسم رونمایی از اتمام این پروژه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شد.

وی شهرستان اهر را دارای آثار تاریخی و منحصر به فرد خواند و اضافه کرد: اهر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد که گردشگران بسیاری را به خود می‌کشاند اما برای بالا بردن مدت اقامت این گردشگران در شهرستان باید نسبت به توسعه و افزایش هتل‌های این منطقه اقدام کرد.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و نیازسنجی‌های صورت گرفته تا 30 سال آینده شهرستان اهر دست کم به 10 هتل مجهز نیاز خواهد داشت.

محمدی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید به صورت جدی‌تری وارد بحث احداث امکانات اقامتی و تاسیسات گردشگری در اهر شود، افزود: اگر بخواهیم از ورود گردشگر به منطقه منفعتی برای شهرستان و استان حاصل شود، باید امکاناتی را فراهم کنیم تا گردشگر برای آنها هزینه کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه مشاغل مرتبط با گردشگری در اهر اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی از سوی دولت طی سال‌های اخیر در این شهرستان انجام شده و اهر اکنون نیازمند ورود جدی بخش خصوصی است تا فضاهایی نظیر باغ‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، کافی شاپ، هتل و مهمانپذیرها در آن ایجاد شود.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول