اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی شناسایی نشده است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی گفت: ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به صورت مناسب و مطلوب شناسایی نشده است.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی شناسایی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین دبیری در نشست خبری اظهار داشت: عدم انجام بازاریابی بین‌المللی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی بالقوه، طولانی بودن فرآیند صدور مجوزهای مختلف، عدم اجرایی شدن کامل آیین‌نامه تشکیل مراکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به ویژه عدم استقرار نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های ذیربط در مرکز از جمله مشکلات و موانع فعلی سرمایه‌گذاری خارجی در استان است.

وی عدم فراهم‌سازی بسترهای لازم و مناسب برای جلب نظر سرمایه‌گذاران و کم‌رغبتی سرمایه‌گذاران داخلی به داشتن شریک به جای دریافت تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات عدم رشد جذب سرمایه‌گذاری در استان برشمرد و افزود: امروزه در اغلب کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های اقتصادی از مدل‌سازی تامین منابع مالی استفاده می‌کنند.

دبیری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری افزود: با وجود اینکه تلاش‌هایی در استان صورت گرفته و اقداماتی با مساعدت و همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شده است ولیکن این اقدامات به هیچ وجه کافی نبوده و استان تا رسیدن به جایگاه واقعی خود در جذب منابع مالی خارجی متناسب با ظرفیت‌های خود فاصله زیادی دارد.

دبیری با تاکید به اینکه ایجاد تحول در سرمایه‌گذاری استان مستلزم اجماع کامل نهادهای ذیربط است اظهار داشت: کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای در حال توسعه تلاش بسیار زیادی را برای جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری به کار گرفته و رقابت شدیدی در این زمینه از چند سال پیش آغاز شده است به طوریکه این کشورها با ارائه مزیت‌ها و تسهیلات چشمگیر به دنبال ترغیب بیشتر سرمایه‌گذاران و جذب آنان بوده که از این رقابت شدید بین کشورها برای جذب سرمایه‌گذاران می‌توان با عنوان «جنگ مزیت‌ها» نام برد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ادامه داد: توسعه سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر در جهان سبب تدوین و طراحی روش‌های نوین سرمایه‌گذاری از جمله روش‌های مشارکت عمومی خصوصی و استفاده از این روش‌ها به ویژه به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی شده است.

دبیری اظهار داشت: کشور در راستای جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری خارجی حرکتی را آغاز کرده است و اجماع در ضرورت تلاش بیشتر به منظور جذب منابع مالی خارجی در سطح ملی شکل گرفته است که لازم است این اجماع کامل در سطوح منطقه‌ای و استانی نیز شکل بگیرد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خاطر نشان کرد: نظر به اهمیت بسیار زیاد موضوع و هدف‌گذاری انجام شده در اسناد بالا دستی نظام استان حرکتی را در این زمینه آغاز کرده و در این راستا با مساعدت دستگاه‌های ملی از جمله معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی بستر لازم را برای حضور یکی از مدیران با تجربه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد در استان فراهم کرده و وی به عنوان معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان امور اقتصادی و دارایی استان از یک ماه گذشته آغاز به فعالیت کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

دبیری در ادامه اظهار امیدواری کرد با نگاه ویژه مسئولان عالی استانی به ویژه استاندار و معاون برنامه‌ریزی و فراهم کردن مقدمات و بسترهای ضروری مورد نیاز، بتوانیم جایگاه و عملکرد سرمایه‌گذاری استان را ارتقا داده و شاهد حضور استان آذربایجان غربی در جمع استان‌های نمونه کشور در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی شویم.

انتهای پیام/61008/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول