اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از بیماری‌ کلیه ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: سرمایه‌گذاری بالقوه مالی و فرهنگی برای پیشگیری از بیماری‌ کلیه ضروری است.

سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از بیماری‌ کلیه ضروری است

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اهمیت سلامتی و امنیت اجتماعی به حدی رسیده است که دولت‌ها در سطح دنیا سرمایه‌گذاری بالقوه مالی و فرهنگی خود را برای پیشگیری از بیماری‌ها و سلامتی بهداشت فردی و اجتماعی در ابعاد مختلف جسمی و روحی هزینه می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه برای داشتن جامعه سالم، وجود افراد سالم و آگاه به منظور پویایی و پیشرفت و توسعه واقعی هر کشوری لازم است، افزود: در دنیای صنعتی امروز سلامتی و آرامش انسان‌ها مورد تهدید قرار گرفته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از وجود 75 هزار بیمار کلیوی در کشور خبر داد و افزود: افزایش 15 تا 17 درصدی بیماران، تهدید جدی برای سلامتی و امنیت عمومی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماران کلیوی همواره نیازمند خدمات ویژه هستند، خاطرنشان کرد: خدمات آموزشی، درمانی، رفاهی و اجتماعی از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی به این افراد ارائه می‌شود.

* نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در جامعه ضروری است

طهماسبی با اشاره به فعالیت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در خانواده‌ها و ساماندهی و رسیدگی به نیازهای اجتماعی و درمانی بیماران کلیوی اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی از بیماری کلیه به عنوان بیماری خاموش یاد کرد و افزود: در حال حاضر 10 درصد افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری کلیه هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان بر ضرورت پرهیز از مصرف غذاهای آماده و فست‌فودها برای جلوگیری از بروز بیماری کلیه تاکید کرد و افزود: کنترل بیماری‌های زمینه‌ای از جمله فشار خون و دیابت نیز از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی همواره در کنار بیماران حضور دارد، یادآور شد: ارائه خدمات ویژه از برنامه‌های انجمن برای بیماران محسوب می‌شود.

طهماسبی شناسایی و غربالگری افراد را از برنامه‌های انجمن عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان از دیگر برنامه‌های این انجمن است.

انتهای پیام/73003/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول