اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در زنجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی ظهر امروز در دبیرستان دخترانه شاهد مهدیه زنجان با حضور مسئولان اجرا شد.

این مانور با هدف آموزش و افزایش مهارت دانش‌آموزان در هنگام بروز حوادث طبیعی به خصوص زلزله در این دبیرستان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بعد از انجام این مانور در سالن همایش این دبیرستان به اهمیت پیشگیری و آموزش مهارت‌های لازم در هنگام بروز حوادث تاکید کرد و گفت: پناهگیری صحیح و خروج صحیح دو هدف کلی از این مانور است که با برگزاری مناسب آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه می‌‌شود.

امیر نظری افزود: رفتارهای مناسب در هنگام بروز زلزله در به حداقل رساندن خسارات ناشی از آن بسیار موثر است و باید در خصوص آموزش و افزایش مهارت‌های لازم به ویژه در مدارس به عنوان کانون تراکم بالای منابع انسانی اهتمام ورزید.

وی همچنین به اهمیت آموزش در برابر حوادث به ویژه در مدارس تاکید کرد و گفت: در زمان بروز زلزله به دلیل تراکم بالای نیروی انسانی در مدارس و نگرانی والدین از وضعیت روحی و جسمانی فرزندان خود، اهمیت مدیریت حوادث در زمان و بعد از وقوع زلزله افزایش می‌یابد.

* گریزی از حوادث طبیعی در زندگی انسان نیست

معاون عمرانی استانداری زنجان نیز در خلال این همایش یادآور شد: حوادث طبیعی همواره در زندگی انسان وجود دارد و گریزی از این بلایا نیست.

علی‌اکبر کریمی خاطرنشان کرد: کشور ایران بر روی کمربند زلزله‌خیز قرار دارد و همواره نیز بروز این حادثه خانمان‌سوز در نقاط مختلف کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: روزانه صدها زلزله در کشور به وقوع می‌پیوندد که بسیاری از آنها محسوس نیست، از این رو اهمیت آمادگی و پیشگیری در مقابل این حادثه طبیعی بیشتر احساس می‌شود.

کریمی ادامه داد: مهارت‌افزایی در بین دانش‌آموزان به دلیل انتقال این مهارت‌ها به خانواده‌ها دارای اهمیت بسیاری است که باید به آن پرداخته شود.

کریمی به برگزاری مانورهای متعدد در سطح استانی اشاره کرد و گفت: سالانه مانورهای متعددی در سطح استان و در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود که در سال‌جاری بیش از 50 مورد در شهرستان‌های مختلف اجرا شده است.

انتهای پیام/73002/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول