اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

ایمنی کشور در مقابل زلزله با آموزش دانش‌آموزان امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ترویج فرهنگ ایمنی و پناه‌گیری صحیح در زمان وقوع زلزله با ارائه آموزش‌های صحیح به دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.

ایمنی کشور در مقابل زلزله با آموزش دانش‌آموزان امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عاملیان پیش از ظهر امروز در مراسم مانور زلزله و ایمنی در مدارس اظهار کرد: هر ساله مانور‌های زلزله و ایمنی در مدارس به منظور افزایش آگاهی‌های دانش‌آموزان در زمان وقوع زلزله هم‌زمان با سراسر کشور در اصفهان نیز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مدارس موجود در سطح استان با ارائه آموزش‌های صحیح به دانش‌آموزان در راستای توسعه و ترویج استفاده از راهکار‌های صحیح در زمان وقوع زلزله در سطح جامعه تلاش می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه هر ساله تمام دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیلی با آموزش‌های ایمنی مورد نیاز در زمان وقوع زلزله آشنا می‌شوند، تصریح کرد : ترویج فرهنگ ایمنی و پناه‌گیری صحیح در زمان وقوع زلزله با ارائه آموزش‌های صحیح به دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه ژاپن به عنوان زلزله‌خیز‌ترین کشور موجود در سطح جهان تلقی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ژاپنی‌ها با استفاده از تمام راهکار‌های ایمنی در زمان وقوع زلزله و مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود میزان آسیب‌پذیری ناشی از وقوع زلزله را در شهر‌های خود کاهش می‌دهند.

عاملیان بیشترین خسارات ناشی از وقوع زلزله را به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های ایمنی در ساختمان‌ها دانست و تاکید کرد: تمام مدارس موجود در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان باید از استاندارد‌های ایمنی به منظور کاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله برخوردار باشند.

به گزارش فارس، امروز مدارس سراسر استان اصفهان برای چهاردهمین مرتبه نسبت به برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در میان دانش آموزان اقدام کردند.

هر ساله هشتم آذر ماه مانور  ایمنی و زلزله هم‌زمان با سراسر کشور در مدارس استان اصفهان نیز برگزار می‌شود و دانش‌آموزان به صورت نمادین نسبت به اقدامات مورد نیاز در زمان وقوع زلزله اقدام می‌کنند.

پیش از ظهر امروز، چهاردهمین مانور سراسر زلزله و ایمنی در مدارس سراسر استان اصفهان برگزار شد و دانش آموزان در این مانور با راهکارهای ایمنی در هنگام وقوع زلزله آشنا شدند.

البته در این مراسم نمادین که به صورت یک همایش علمی به منظور آشنایی دانش‌آموزان با راهکار‌های اجرایی مورد نیاز در زمان وقوع زلزله برگزار شد حدود 500 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان امام خمینی (ره) حضور یافتند.

دانش‌آموزان به عنوان یکی از اقشار تأثیر‌گذار در راستای ترویج فرهنگ پناه‌گیری صحیح خانواده‌ها در زمان وقوع زلزله در سطح جامعه هستند.

تمام مجموعه‌های استان از جمله ستاد مدیریت بحران استانداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی و آتش‌نشانی هر ساله نسبت به افزایش ایمنی مناطق استان، مقاوم‌سازی شهر‌ها و روستا‌ها به منظور کاهش اثرات ناشی از وقوع زلزله اقدامات مؤثری را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول