اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تحقیقات دامی مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران:

75 درصد گوشت‌های مازندران آلودگی به آنتی‌بیوتیک دارند

خبرگزاری فارس: مسئول تحقیقات دامی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: 75 درصد گوشت‌های مازندران آلودگی به آنتی‌بیوتیک دارند.

75 درصد گوشت‌های مازندران آلودگی به آنتی‌بیوتیک دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا مختارپور ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بیان داشت: با آزمایشاتی که در بقایای لاشه دام شد 75 درصد دام استان آلوده به آنتی‌بیوتیک هستند و هیچ کنترلی هم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دامداری‌ها موظف هستند 15 روز قبل از کشتار دام، هیچ دارویی نباید به دام دهند، تاکید کرد: تمام داروهای غیرقابل مصرف در ایران مصرف می‌شود.

مختارپور به اثرات مضر بقایای آنتی‌بیوتیک در لاشه دام اشاره و تصریح کرد: اثرات آنتی‌بیوتیک در دراز مدت اثر می‌کند و به مرور زمان موجب از بین رفتن سیستم ایمنی بدن و کاهش مقاومت بدن می‌شود.

مسئول تحقیقات دامی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خاطر نشان کرد: در پایان سال 93 کتابچه گیاهان گرده‌دار و شهدزای استان و کوچ‌دهی زنبور عسل‌ها به مناطق مناسب استان چاپ و تکثیر می‌شود و راهنمای خوبی برای زنبورداران می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران حدود یک میلیون تن کمبود علوفه دارد، افزود: مازندران رتبه نخست تولید علوفه را در کشور دارد اما باز هم استان با کمبود علوفه مواجه است و با کشت تریتیکاله، سورگوم و شبدر برسین می‌تواند این کمبودها را جبران کند.

مختارپور تصریح کرد: بعد از آماربرداری 20 ساله متوجه شدیم که گاوهای هلشتاین در استان‌های شمالی صرفه اقتصادی ندارند و ایستگاه تحقیقات گاودشت از سال 89 تلیسه‌های دومنظوره مونت برتیا را تکثیر می‌کند تا جایگزین نژاد هلشتاین شود ولی به دلیل کمبود اعتبارات این روند کند است.

انتهای پیام/2296/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول