اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرحج و زیارت گلستان خبر داد

حضور 3000 بسیجی کارگزار شیعه و سنی حج در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان گلستان از وجود 3 هزار بسیجی کارگزار شیعه و سنی حج در گلستان خبر داد و گفت: این آمار در گذشته 500 نفر بوده که خوشبختانه روند افزایشی داشته است.

حضور 3000 بسیجی کارگزار شیعه و سنی حج در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی شیخی در نخستین گردهمایی بسیجیان حج و زیارت که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: درهای حج به روی همه باز است و شیعه و سنی در کنار هم قرار دارند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این مهم یکی از دستاوردهای خوب بسیج باشد، بی‎شک اگر 3 هزار نفر شیعه و سنی را در مجموعه بسیج داشته باشیم، از بین بیش از یک‎هزار کارگزار در سراسر کشور تنها استانی خواهیم بود که موفق به انجام کار شده است.

حج چهره‎ای از وحدت است

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه حج چهره‎ای از وحدت است، ابراز داشت: دستان نیرومند حج همه رنگ‎ها، نژادها و مذاهب را در کنار هم قرار می‎دهد و در هم می‎فشارد و شگفتی می‎آفریند که البته با یک رنگ نمی‎توان شگفتی آفرید.

شیخی افزود: تفاوت رنگ‎ها، شیعه و سنی بودن هر دو می‎مانند اما باید زبان ادب، احترام و در نهایت اخلاق سخن گفتن همواره مدنظر باشد، شیعه و سنی یکدیگر را تحریم و تخریب نکنند که خوشبختانه نه اهانت و نه تخریب بین شیعه و سنی در گلستان به چشم نمی‎خورد.

وی از برگزاری 2 همایش بسیج در خرداد سال آینده در شرق و مرکز استان با جمع بیشتری از بسیجیان خبر داد و بیان داشت: بنا داریم تا این همایش‎ها را با یک‎هزار عضو در گلستان برگزار کنیم.

مدیر حج و زیارت گلستان هدف از برگزاری همایش بسیج را با رویکرد تقویت شیعه و سنی عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش داریم تا سوءتفاهم‎هایی که در طول یک‎هزار و 400 سال به هر طریقی که ایجاد شده، در حد توان به حداقل برسانیم.

شیخی متذکر شد: دشمنان نمی‎خواهند شیعه و سنی یکدیگر را بشناسند و در کنار یکدیگر برادرانه زندگی کنند آنها همیشه می‎خواهد بین شیعه و سنی سوءظن و پرخاش وجود داشته باشد.

برگزاری همایش عاشورا در منظر اهل سنت در گلستان

وی خاطرنشان کرد: در آینده همایش عاشورا در منظر اهل سنت را در گلستان خواهیم داشت.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: متاسفانه مقداری سنی‎شناسی‎مان ضعیف است. اگر اهل سنت را بشناسیم، می‎بینیم که مشترکات فراوانی داریم و به این باور می‎رسیم که برادران اهل سنت، شیعیانی هستند که دست بسته نماز می‎خوانند.

انتهای پیام/2307/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول