اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ایران به ضریب خودکفایی 92 درصد در بخش کشاورزی نزدیک می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بعد از سال 88 ایران به ضرب خودکفایی 92 درصد در بخش کشاورزی نزدیک می‌شود.

ایران به ضریب خودکفایی 92 درصد در بخش کشاورزی نزدیک می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدعلی نیکبخت صبح امروز در نشست کارگروه امور اقتصادی و مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: با این روند در تامین غدا و امنیت غذایی کشور از کشورهای همسایه شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: در محصولات باغی ضمن اینکه می‌توانیم 100 درصد نیاز داخلی را تامین کنیم جزو صادرکنندگان هم هستیم و آمار 6 ماهه امسال همین امر را نشان می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برنامه تولید و توسعه محصولات اساسی کشاورزی که بنا به دستور رئیس جمهور در حال تهیه آن هستیم مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

نیکبخت اضافه کرد: با وجود منابعی که در اختیار داریم ظرفیت‌های تولید در بخش کشاورزی را به سمت محصولات اساسی و حساس کشور هدایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در دوره وزارت دکتر خلیلیان اصل را بر چند چیز گذاشتیم از جمله توجه به زیربناها در بخش آب و خاک که برنامه‌های خوبی در این زمینه در دست اجرا داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اولویت دیگر تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است که در همین ارتباط وزارت جهاد کشاورزی 9 هزار میلیارد تومان منابع ارزان قیمت در اختیار دارد که در امر سرمایه‌گذاری هزینه خواهد کرد.

نیکبخت با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی را باید از حالت سنتی بیرون بیاوریم، اظهار داشت: برای توسعه بخش کشاورزی باید محصولات با کیفیت تولید و بازارهای جهانی برای این محصولات را نیز شناسایی کنیم.

وی افزود: از سال 89 تاکنون روند خرید تضمینی محصولات کشاورزی سیر نزولی پیدا کرده که این امر بر اساس سیاست‌های تدوینی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و کار را به جایی رساندیم که محصولاتی که مشکلاتی برای تهیه آن‌ها داشتیم اکنون صادر می‌کنیم.

وی بیان داشت: موضوع خسارت‌های بارش شدید باران و سیل در استان بوشهر به بخش کشاورزی را هفته آینده در وزارت بررسی کرده و پس از کار کارشناسی نحوه و میزان کمک‌های خود به استان بوشهر را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/66006/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول