اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اعتبار 9 هزار میلیارد تومانی برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد در سال 90 و 91 با توجه خاص دولت 9 هزار میلیارد تومان منابع برای فعالیت‌های بخش کشاورزی تامین کرده است.

اعتبار 9 هزار میلیارد تومانی برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدعلی نیکبخت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند در زمینه‌های زراعت، باغبانی، گیاهان دارویی، دام و طیور، شیلات، صید و صیادی، صنایع تبدیلی و تکمیلی به واحدهای ستادی در استان‌ها مراجعه کرده و از این منابع بهره‌مند شوند.

وی افزود: این منابع از منابع ارزان قیمت هم هست به طوری که برای واحدهای کوچک و تعاونی که با اولویت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی تجهیز شد با سود و کارمزد هفت درصد و برای واحدهای بزرگ و انفرادی با سود و کارمزد 13 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این خبر خوش را هم به کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر می‌دهیم که در صورت بیمه بودن محصولات و زمین‌های زراعی، وزارت جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت خسارات آنان در اثر بارش‌های اخیر اقدام خواهد کرد.

نیکبخت با بیان اینکه باید شکرگزار این رحمت الهی باشیم گفت: بارش باران خسارت زیادی داشته که در ستاد حوادث استان بوشهر به دستور استاندار کمیته‌های ارزیابی از واحدهای کشاورزی خسارت دیده بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: اوائل هفته آینده برآوردهای اولیه خسارت مشخص می‌شود که این اطلاعات به ستاد حوادث وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی خواهد رسید.

این مسئول بیان کرد: به دنبال این هستیم که خسارت کشاورزان را جبران کنیم ضمن اینکه کشاورزانی که محصولات و مزارعشان بیمه بوده می‌توانند به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کرده و خسارت دریافت کنند.

نیکبخت تاکید کرد: منابعی هم به صورت تسهیلات در اختیار داریم که برنامه‌ریزی می‌کنیم تا با کمک و همکاری استانداری بوشهر این منابع را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر دو روزه خود علاوه بر دیدار با استاندار و مدیران استان، در نشست کارگروه اقتصادی و بحران استانداری شرکت کرده و از شهرستان‌های سیل زده استان بوشهر هم بازدید کرده است.

انتهای پیام/66006/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول